پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

صومعه

۲,۰۹۳ بازديد
 
مسئولان افغان در سال ۲۰۱۵ پس از ماه‌ها لابی و فشار بر پاکستان برای رساندن طالبان به گفتگوهای مستقیم، در یک شهر تفریحی پاکستان با هیاتی به نمایندگی از ملا عمر، رهبر طالبان، دیدار کردند. چند روز بعد مشخص شد که ملا عمر سال‌ها مرده‌است.
 
آزادی ملا برادر از حبس پاکستان در ماه اکتبر و نقش او در مذاکرات صلح، به عنوان نشانه‌ای از هم‌کاری جدی پاکستان پس از سال‌ها معامله دوگانه، نتیجه افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک از سوی دولت ترامپ، دیده می‌شود.
 
بنا بر گزارش‌ها، در یکی از اولین سفرها به عنوان فرستاده صلح رئیس‌جمهور ترامپ، سفیر زلمای ایوبی خواستار آزادی ملا برادر و پاکستان شد. مقامات امنیتی پاکستان گفته‌اند که نخست‌وزیر این کشور و رئیس قدرتمند ارتش هر دو در تلاش برای کمک به ایالات‌متحده در روند صلح افغانستان هستند. پس از اینکه ارتش پاکستان برای همان چیز در سال ۲۰۱۰ به او حمله کرد، آزادی ملا برادر برای پی‌گیری قرارداد صلح به عنوان نشانه‌ای از اینکه پاکستان می‌کوشد تا شیوه‌های خود را تغییر دهد، دیده شد.
 
هنوز مشخص نیست که چقدر قدرت نفوذ ارتش پاکستان بر طالبان تاثیر دارد، که پایگاه خود را از طریق برقراری روابط با ایران و روسیه، متنوع کرده‌است. اما مقامات پاکستانی اصرار دارند که این کار به معنای تجارت است.
 
سرلشکر آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان، گفت: " زلمای ایوبی از طرف رئیس‌جمهور آمریکا از ما خواسته‌است تا طالبان را به میز مذاکرات برسانیم.
 
هیات سازمان ملل در افغانستان روز پنج شنبه بیانیه‌ای در مورد مرگ غیرنظامیان در ولسوالی سنگین منتشر کرد و هیات کمک‌رسانی سازمان ملل در افغانستان در پی گزارش‌های موثق از تلفات غیرنظامیان از جمله کودکان از یک عملیات هوایی در منطقه سنگین است."
 
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید.
 
امضا
هیات کمک‌رسانی سازمان ملل در افغانستان به دنبال گزارش‌های موثق از تلفات غیرنظامیان، از جمله کودکان، از یک عملیات هوایی در بخش # از # هلمند است. pic.twitter.com/X۴r۱M۱cNDs
 
هیات کمک‌رسانی سازمان ملل در افغانستان (@ UNAMAnews)۲۴ ژانویه ۲۰۱۹
تلفات غیرنظامیان در سال گذشته با افزایش شدید جنگ بین طالبان و واحدهای دولتی افغانستان افزایش‌یافته است که اغلب توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکایی و نیروی هوایی حمایت می‌شود.
 
براساس گزارش سازمان ملل متحد که در مورد افزایش مرگ ناشی از حملات هوایی ابراز نگرانی کرده‌است، نزدیک به ۲،۸۰۰ غیرنظامی در نه ماه اول سال ۲۰۱۸ زخمی شده‌اند و ۵،۲۵۲ غیرنظامی در نه ماه اول سال ۲۰۱۸ زخمی شده‌اند.
 
advertisement
 
 
اعضای نیروهای امنیتی افغانستان در آمار بی‌سابقه جان خود را از دست می‌دهند. اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، روز پنج شنبه در یک هیات در نشست جهانی اقتصاد در داوس سوئیس صحبت کرد و گفت که ۴۵۰۰۰ نفر از نیروهای امنیتی از زمان احراز مقام در سپتامبر ۲۰۱۴ کشته شده‌اند.
 
نوامبر گذشته، آقای غنی گفت که ۲۸،۰۰۰ عضو نیروهای امنیتی از زمان ریاست‌جمهوری او جان‌باخته اند. ارتش افغانستان مدعی است که در حال کشتن بسیاری از شورشیان است.
 
اما آقای Kobia، فرستاده اتحادیه اروپا، گفت که حفظ روند صلح بسیار مهم است.
 
او گفت: "ما در عرض چند ماه نمی‌خواهیم برگردیم و بگوییم:" اوه، خدای من، ما یک پنجره فرصت را از دست دادیم."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.