جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

لیلا لیلا

۲,۰۷۴ بازديد
اگرچه او با حضور بن‌لادن در افغانستان پس از اینکه ملا عمر در سال ۱۹۹۶ به او پناه داد مخالف بود ، پس از سقوط رژیم ، آقای برادر نزدیک ملا عمر در قندهار ماند .
به خاطر سابقه بی‌عیب و نقص او در خدمت به طالبان ، هیچ رهبر طالبان دیگری نخواهد توانست با آقای برادر مخالفت کند ، در صورتی که او گام‌هایی را برای رسیدن به صلح بردارد . او همچنین محتمل‌ترین فرد برای فروش صلح به فرماندهان شبه‌نظامی بیشتر طالبان است که تمایل به ادامه جنگ دارند و می‌خواهند ادعای پیروزی کامل داشته باشند و در دهه ۱۹۹۰ یک سیستم شریعت را در کشور تحمیل کنند .
ایالات‌متحده از حضور خود در مذاکرات قطر بهره‌مند خواهد شد، همانگونه که آقای خلیل زاد و همکارانش با یک رهبر برجسته طالبان که می‌توانند تصمیم بگیرند صحبت خواهند کرد .
تیم خلیل زاد پیشرفت چشمگیری داشته‌است ، و مقامات آمریکایی و طالبان " بر سر چارچوب " توافق صلح " توافق کرده‌اند که در آن طالبان قول داده‌اند که میزبان گروه‌های تروریستی در آینده نباشند و به ایالات‌متحده کمک کنند تا افغانستان را از بقایای القاعده و دولت اسلامی خلاص کند. این معامله می‌تواند منجر به خروج کامل سربازان آمریکایی در ازای مذاکرات آتش‌بس و طالبان با دولت افغانستان شود .
سوالات اصلی باید حل شوند . طالبان می‌خواهند عقب‌نشینی سربازان آمریکایی اعلام شود و زندانیان آن‌ها از زندان‌های افغان به عنوان یک گام اول آزاد شوند . آمریکایی‌ها تعهدی را از سوی طالبان به دست آورده‌اند که خاک افغانستان هرگز توسط گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت . ایالات‌متحده همچنین بر آتش‌بس طالبان با نیروهای آمریکایی و افغان و توافقنامه ای برای شروع مذاکرات درباره راه‌اندازی سیاسی آینده با رئیس‌جمهور اشرف غنی و دولت کابل تاکید دارد .
تاکنون طالبان از ملاقات با آقای غنی و دولت وی خودداری کرده‌اند و آن‌ها را به عنوان stooges تلقی می‌کنند . چنین موضع سیاسی ناپایدار است اگر طالبان واقعا ً در مورد پایان دادن به جنگ جدی باشند . آقای برادر سابقه صحبت با همه رهبران افغانستان را دارد و ممکن است بتواند طالبان را قانع کند که در موضع خود تجدید نظر کنند .
خبرنامه هفتگی خود را دریافت کنید و هرگز یک Op را از دست ندهید .
فیلم‌های مستند کوتاه نامزد دریافت جایزه اسکار را از سراسر جهان که برای شما ساخته‌شده ، تماشا کنید .
و وعده ادامه کمک اقتصادی از سوی آمریکا و کشورهای ناتو در زمانی که توافق صلح به دست آید ، می‌تواند عامل مهمی در متقاعد کردن طالبان برای رسیدن به توافق صلح باشد .
علی‌رغم تفاوت‌های شدید بین بازیکنان منطقه‌ای ، ایران و کشورهای خلیج‌فارس ، هند و پاکستان ، و پاکستان و افغانستان - در حال حاضر یک اجماع رو به رشد در مورد یافتن پایان جنگ در افغانستان وجود دارد . جنگ طولانی برای کشورهای همسایه ویرانگر بوده‌است چرا که گروه‌های تروریستی پناه‌گاه خود را در یک افغانستان رو به افزایشی پیدا کرده‌اند و اجرای پروژه‌های زیربنایی اقتصادی متوقف شده‌است .
تجربه آقای خلیل زاد با کشور تولد او که در دوران اشغال افغانستان به دولت ریگان بازگشته است ، قطعا ً به آن کمک کرده‌است . مردم افغانستان اکنون برای اولین بار در دهه‌های آینده امیدوارند که جنگ ۴۰ ساله ممکن است به پایان برسد .
آقای برادر در مسائل اجتماعی میانه‌رو بود و برای حفظ روابط با همسایگان غرب و افغانستان بحث و تبادل نظر کرد . تندروها زیر نفوذ اسامه بن‌لادن ، آژانس‌های کمک‌رسانی غربی را مجبور کرده بودند افغانستان را ترک کنند و کشور با قحطی شدید و بحران اقتصادی مواجه شد . آقای برادر در مورد ایزوله کردن افغانستان و قطع تمام کمک‌ها بحث کرد . او از وابستگی کشورش به کمک‌های مالی غرب آگاه بود .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.