چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مسئولان

۲,۱۳۶ بازديد
به گفته مسئولان ، ایالات‌متحده در حدود ۷، ۰۰۰ نیروی نظامی از افغانستان را برداشت می‌کند .
تفنگداران دریایی ایالات‌متحده در سال گذشته در ولایت هلمند افغانستان حضور داشتند . حدود نیمی از سربازان آمریکایی در این کشور عقب‌نشینی می‌کنند .
اعتبار
اندرو Renneisen / گتی ایماژ
تصویر
تفنگداران دریایی ایالات‌متحده در سال گذشته در ولایت هلمند افغانستان حضور داشتند . حدود نیمی از سربازان آمریکایی در این کشور قرار است withdrawn.Cred itCreditAndrew / گتی ایماژ )
توسط توماس گیبونز - Neff و مشعل مشعل
۲۰ دسامبر ۲۰۱۸
واشنگتن - دو مقام دفاعی روز پنج شنبه گفتند که دولت ترامپ به ارتش دستور داده‌است تا حدود ۷، ۰۰۰ نیروی نظامی را در ماه‌های آینده از افغانستان خارج کند . این دو مقام امنیتی روز پنج شنبه گفتند که یک تغییر ناگهانی در این جنگ ۱۷ ساله وجود دارد و این تصمیم مقامات افغان را شگفت‌زده کرده‌است که گفته‌اند که آن‌ها در این طرح‌ها قرار نگرفته اند .
به گفته یکی از مسئولان ، رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت که سربازان را در حدود نیمی از تعداد نیروهای ایالات‌متحده در افغانستان - در همان زمان که تصمیم گرفت نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون بکشد ، انجام دهد .
این خبر چند ساعت پس از آن صورت گرفت که جیم mattis ، وزیر دفاع ، گفت که او در پایان ماه فوریه پس از مخالفت با رئیس‌جمهور در مورد رویکرد خود به سیاست در خاور میانه استعفا خواهد داد .
گردباد عقب‌نشینی سربازان و استعفای آقای mattis یک تصویر مبهم را برای آنچه در طولانی‌ترین جنگ ایالات‌متحده در نظر گرفته می‌شود ، و زمانی که افغانستان با spasms خشونت بر پایتخت ، کابل و دیگر مناطق مهم دچار مشکل شده‌است ، ترک می‌کند . ایالات‌متحده همچنین مذاکراتی را با نمایندگان طالبان انجام داده‌است ، در آنچه که مقامات به عنوان بحث‌هایی توصیف کرده‌اند که می‌تواند منجر به مذاکرات رسمی برای پایان دادن به درگیری‌ها شود .
advertisement
مقامات ارشد افغانستان و دیپلمات‌های غربی در کابل صبح روز جمعه از شوک این خبر بیدار شدند و بسیاری از آن‌ها برای هرج و مرج پیش رو آماده شدند . چندین مقام افغان ، که اغلب در حلقه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری امنیتی قرار دارند ، گفتند که هیچ نشانه‌ای در روزه‌ای اخیر دریافت نکرده اند که آمریکایی‌ها نیروهای نظامی را بیرون خواهند کشید . آن‌ها اظهار داشتند که با این حال ، این ترس که آقای ترامپ می‌تواند اقدامات آنی انجام دهد ، اغلب در زمینه بحث‌هایی با ایالات‌متحده مطرح می‌شود .
آن‌ها این تصمیم ناگهانی را به عنوان نشانه دیگری دیدند که صداهایی از زمین در بحث‌های مربوط به جنگ کم بودند و با استعفای اقای mattis ، افغانستان یکی از آخرین صداهای تاثیرگذار در واشنگتن را از دست داده بود که واقعیت درگیری را به مذاکرات کاخ سفید منتقل کرد .
یکی از مقامات آمریکایی گفت که کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان ، تلاشی برای رسیدن نیروهای افغان به نیروهای خود و نه حمایت غرب است .
اما برخی از ترس این حرکت ممکن است تنها نیروهای افغان را به خطر بیاندازد که در زمینه مبارزه با طالبان مبارزه کرده‌اند و از میزان تلفات بالایی برخوردار بوده‌اند ، حتی با سطح کنونی حمایت آمریکا .
سخنگوی وزارت امور خارجه ، ربکا Rebarich ، سخنگوی پنتاگون ، از اظهار نظر در مورد این طرح برای حذف سربازان از افغانستان خودداری کرد .
رئیس‌جمهور برای بازگرداندن نیروهای نظامی به خانه مبارزه کرد ، اما در سال ۲۰۱۷ با درخواست آقای mattis وعده داد که ۴، ۰۰۰ سرباز دیگر برای تلاش جهت پایان دادن به این مناقشه به مبارزه افغانستان بپردازند .
اگرچه مقامات پنتاگون گفته‌اند که هجوم نیروهای نظامی - همراه با مبارزات هوایی تهاجمی ‌تری - به تلاش‌های جنگ کمک می‌کند ، نیروهای افغان همچنان به سطح ناپایدار تلفات و از دست دادن زمین به طالبان ادامه می‌دهند .
تلاش جدید آمریکا در سال ۲۰۱۷ اولین گام برای تضمین استقلال نیروهای افغان بدون تعیین زمان تعیین‌شده برای عقب‌نشینی بود. اما با طرح‌هایی برای کاهش سریع شمار نیروهای آمریکایی در کشور ، مشخص نیست که آیا افغان‌ها می‌توانند طالبان خود را علیه طالبان به شدت پرخاشگر نگه دارند یا نه.


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.