جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

نه روز

۲,۰۹۴ بازديد

 
حداقل دوازدهمین بار بود که ارتش در تایلند دخالت کرد، زیرا این کشور از سلطنت مطلقه به یک دموکراسی در ۸ دهه گذشته تغییر کرده‌است. این اولین مداخله نظامی در آخرین تشنج سیاسی تایلند بود که شش ماه پیش شروع شد و دولت را فلج کرده‌است.
 
 
 
در چند ساعت اول هیچ‌کس دقیقا نمی‌دانست که چه چیزی از این اعلامیه که به ارتش قدرت می‌دهد تا معترضان را متفرق کند و معترضان را دستگیر کند، رسانه‌های خبری را سانسور کرده و بسیاری از عملکردهای دولت را کنترل کند.
 
 
 
خودروهای نظامی و سربازان مسلح در خیابان‌های بانکوک موضع گرفتند، برخی ایستگاه‌های تلویزیونی بسته شدند و ارتش در برابر نظرات تحریک‌کننده رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.
 
 
 
advertisement
 
 
 
 
 
با این حال، در بسیاری از محله‌ها، یک سرباز دیده نمی‌شود. فروشگاه‌ها و مدارس باز ماندند، مردم خرید کردند، بازار سهام روز ۱ درصد پایین آمد و رفت و آمد در زمانی که در هر روز کاری دیگر مورد حمایت قرار می‌گرفت. توریست‌ها را می توان دید که با سربازان خندان عکس می‌گیرند.
 
 
 
هزاران تن از تایلندی‌ها به نشان دادن مخالفت خود نسبت به حزب حاکم بر روی یک خیابان عریض، رقص و هلهله در گرمای طاقت‌فرسا، مصمم شدند.
 
 
 
" لطفا با خوشحالی اعتراض کنید! Sathit Wongnongtoey، یکی از اعضای سابق پارلمان که صدای آن از روی آن‌ها پخش شد، گفت: "اعتراض ما حتی بیش از ۲۴ ساعت در روز خواهد بود!"
 
 
 
تظاهرکنندگان طرفدار دولت نیز به تظاهرات خود در حومه شهر بانگوک ادامه دادند.
 
Thitinan Pongsudhirak، یکی از کارشناسان برتر سیاست تایلند، گفت: " این قانون از لحاظ فنی نظامی است، اما احساس آن را ندارد."
 
 
 
 
با یک نشانه تردید ممکن از سوی دولت منتخب، نخست‌وزیر تایلند، Niwattumrong Boonsongpaisan، از شرکت در این نشست خودداری کرد و وزرای کابینه را به جای خود فرستاد.
 
 
با این حال، صحنه‌های مربوط به کسب‌وکار در خیابان‌های بانکوک، آنچه را که تحلیل گران به عنوان مداخله پرمخاطره در سیاست تایلند توصیف می‌کنند، به وسیله نظامی که گذشته‌ای دور و شطرنجی از سرنگونی دولت و حکومت ruling دارد، پوشانده است.
براساس اظهارات Chaturon Chaisang، وزیر آموزش و پرورش، که انگیزه‌های نظامی را زیر سوال می‌برد، حکومت‌نظامی اعلام شد.
 
 
 
در روز سه‌شنبه، پس از اعلام حکومت‌نظامی در بانکوک، زنان برای گرفتن عکس از سربازان ارتش تایلند که در یک خیابان شهر نگهبانی می‌دهند، ژست می‌گیرند.
 
اعتبار
 
(روفوس کاکس / گتی ایماژ)
 
 
 
 
 
تصویر
 
در روز سه‌شنبه در Bangkok.Cred itRufus کاکس / گتی ایماژ برای یک عکس از سربازان ارتش تایلند که در یکی از خیابان‌های شهر نگهبانی می‌دهند، ژست می‌گیرند.
 
او گفت: " به همین دلیل است که من قانون نظامی را اعلام می‌کنم؛ در غیر این صورت هیچ‌کس به سخنان او گوش نخواهد داد."
 
 
 
ژنرال Prayuth انکار کرد که این اقدام یک کودتای نظامی بوده‌است. او گفت: "اما او در مورد این که چه مدت حکومت‌نظامی برقرار می‌شود طفره رفت و گفت:" از من نپرسید که این کار چقدر طول خواهد کشید. من از همه طرف می‌خواهم به سرعت راه‌حل پیدا کنند."
 
 
 
او سوالات گزارشگران را در مورد اینکه آیا او به دولت موقت پاسخ خواهد داد یا خیر، منحرف کرد.
 
ژاپن، که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران تایلند است، گفت که این کشور نگرانی‌های جدی در مورد اوضاع تایلند دارد.
 
 
 
ژنرال Prayuth در پاسخگویی به سوالات عصبی بود.
 
 
 
وقتی گزارشگران سوالی را در مورد اینکه آیا و زمانی که انتخابات رخ خواهد داد، تکرار کردند، او با عصبانیت گفت: " من پیشنهاد می‌کنم که شما به یک دکتر مراجعه کنید و کاری را در مورد گوش خود انجام دهید."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.