پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

گریه

۲,۱۵۵ بازديد
حبیبه سرابی , معاون شورای عالی صلح در کابل , گفت : " زنان باید صدایشان را افزایش دهند تا فراموش نشوند . " " بدون زنان , صلح شکسته خواهد بود . " اما ما نسبت به مذاکرات صلح خوشبین هستیم . "
سایرا شریف , یک شاعر و سیاست‌مدار افغان اهل خوست , گفت که تلاش‌های قبلی در مذاکرات بین دولت و طالبان مانع زنان شده‌است .
او گفت : " دولت افغان بارها به زنان اطمینان داده‌است که حقوق زنان پس از توافق صلح با طالبان به طور منفی تحت‌تاثیر قرار نخواهد گرفت , اما زنان در مذاکرات قبلی با طالبان دخیل نبوده اند و ما به مکانی در آینده نیاز داریم . ما راهی طولانی برای به دست آوردن حقوقی داریم که اکنون داریم , فقط برای از دست دادن آن‌ها بعد از یک معامله صلح . "
تیم زنان تیم فوتبال زنان در شهر کابل در فرگوسن هال فرگوسن برای نیویورک‌تایمز
همه درگیر مذاکرات صلح اتفاق‌نظر دارند که جنگ تنها می‌تواند به معامله تقسیم قدرت پایان دهد . این امر ممکن است به معنای به اشتراک گذاری وزارتخانه‌ها یا سرزمین‌های اطراف کشور یا ترکیبی از این دو باشد. ممکن است حتی به این معنی باشد که مقامات طالبان برای اداره ملی و احتمالا ً برنده شدن هستند .
او گفت : " ما می‌خواهیم طالبان حقوق زنان را بپذیرند و بیانیه‌ای را منتشر کنند که در آن حقوق زنان را تضمین کنند . " با این حال , تاکنون هیچ‌کس در این مورد صحبت نمی‌کند .
تبلیغات
رایان کراکر , سفیر سابق آمریکا در افغانستان , در ژانویه ۲۰۱۰ یک دیپلمات کلیدی در کابل بود و به تاسیس اولین دولت پس از طالبان کمک کرد . او گفت : " ما حق بزرگی برای زنان از ابتدا داریم . " یکی از اولین کارهایی که کردیم این بود که مدارس دخترانه را بالا و پایین بیاوریم . "
خانم کراکر کراکر گفت او نگران است که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی عواقبی فراتر از هر نقش آینده طالبان داشته باشد .
" آنچه واقعا ً مرا ناراحت می‌کند این است که چه اتفاقی برای زنان و دختران افغان می‌افتد ? او گفت : " حملات حاد در افغانستان فراتر از طالبان می‌رود . بدون یک دست قوی و قوی , برای زنان افغان خیلی خوب نیست . هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند . "
در واقع بسیاری از زنان افغان بدون طالبان زمان زیادی دارند . رئیس فدراسیون ملی فوتبال , و سه مقام ارشد دیگر این سازمان , در حال تعلیق اتهاماتی هستند که بازیکنان زن از نظر جنسی مورد سو استفاده جنسی قرار می‌گیرند .
زنان هنوز گرفتار قتل عمد یک عالم زن مسلمان هستند که توسط جمعی از مردان به عنوان افسران پلیس در کنار بیکاری ایستاده‌اند . پناه‌گاه‌ها برای محافظت از زنان در برابر زنان و خانواده‌هایشان , تحت فشار فزاینده دولت و جامعه قرار گرفته‌اند .
ما گزارش‌های جایزه پولیتزر را برای زنان افغان بخوانید . ]
تاج‌محل در کابل , تاج - بیگوم بارها توسط پلیس مورد حمله قرار گرفته‌است . او گفت که به این دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌است که به مردان و زنان اجازه می‌دهد با هم شام بخورند , او همیشه روسری سر می‌پوشد و یک زن در تجارت است .
ما باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم . باب
یک رقاص هزاره است که هنر سنتی او در سال‌های اخیر توسط محافظه‌کاران فرهنگی سرکوب شده‌است - یا همان طور که او این کار را انجام می‌دهد " افرادی که اعضای طالبان نیستند . "
هفته گذشته او و گروهی از دوستان زن عملکرد عمومی رقص رنگی را اجرا کردند و می‌دانستند که بسیاری از والدین آن‌ها مخالف هستند و احتمالا ً آن‌ها را به خانه‌هایشان محدود خواهند کرد . همان روز اخبار مذاکرات صلح در دوحه مطرح شد .
رقصنده‌های سنتی زن افغان در سال گذشته در کابل توسط تی وی تی وی پخش شد .
" زمانی که شنیدیم نیروهای نظامی افغانستان در عرض چند ماه افغانستان را ترک خواهند کرد , ما دختران از یکدیگر می‌پرسیدند , " اکنون چه خواهد شد ? . " مردم فکر می‌کنند که ما دختران بدی برای رقص هستیم . اگر طالبان بخشی از دولت شود چه خواهد شد ? "


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.