پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

یاس

۲,۱۴۴ بازديد
Shervan Derwish، سخنگوی شورای نظامی در Manbij، روز چهارشنبه گفت: " دیروز، ۶۰ جنگجو - در میان آن‌ها ۵۰ تن از خارجی‌ها - تسلیم نیروهای ما شدند و شمار مبارزان باقیمانده بین کسانی که می‌خواهند تسلیم شوند و کسانی که می‌خواهند تا پایان مبارزه کنند، تقسیم می‌شوند."
 
تعجب‌آور نیست که اکثر کسانی که تسلیم شده‌اند مبارزان خارجی هستند. دولت اسلامی با تاسیس خلیفه‌گری خود در سال ۲۰۱۴ از ۱۰۰ کشور و ده‌ها هزار نفر که به قلمرو خود هجوم آورده‌اند، استخدام شد.
 
بر خلاف جمعیت محلی، خارجیان اغلب به راحتی عربی صحبت نمی‌کنند و ویژگی‌های غیر عربی آن‌ها به این معنی است که آن‌ها نمی‌توانند با مردم محلی ترکیب شوند. آن‌هایی که خود را تحویل می‌دهند، از جمله همسران و کودکانی که مبارزان خارجی دارند، به شدت شکایت دارند که همتایان محلی آن‌ها توانستند فرار کنند و آن‌ها را رها کنند تا از خود دفاع کنند.
 
رهبران نیروهای دموکرات سوریه می‌گویند که تصمیم برای تغییر برنامه جنگ آن‌ها به آن‌ها این امکان را داده‌است که سریع‌تر در مسیر دولت اسلامی پیشرفت کنند.
 
در طول حملات قبلی، شبه نظامیان معمولا از یک جبهه حمله می‌کردند. سپس یک حمله متقابل تهاجمی از سوی دولت اسلامی در ماه اکتبر در روستای of صورت گرفت که تلفات سنگینی را به ائتلاف وارد کرد و به ستیزه جویان اجازه داد تا مناطق از دست رفته خود را بازپس بگیرند.
 
Zana Amedi، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، گفت: " پس از آن، رهبری یک تصمیم گرفت تا تاکتیک‌های تغییر را تغییر دهد و ما را وادار کرد که به دو یا حتی سه محور حمله کنیم تا نیروی کوچکی که دولت عراق و شام قادر به مقابله با آن‌ها نیست، به روستای of و از جنوب یعنی روستای of حمله کنیم."
 
در روزه‌ای اخیر، دولت اسلامی نشان داده‌است که این کشور هنوز یک نیروی قوی با حمله مجدد به نیروهای آمریکایی است.
 
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید.
 
 
اولین انفجار، انفجار انتحاری در رستورانی در Manbij بود که ۱۵ نفر از جمله دو عضو سرویس آمریکایی، یک غیرنظامی وزارت دفاع و یک پیمان‌کار نظامی را کشت. دومین حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در حال عبور از جنوب شهر of بود که جان هیچ را بر عهده نگرفت، اما با وجود این به دلیل ماهیت هدف آن نگران بود.
 
" اگر آن‌ها بتوانند در Manbij کار کنند که ۳۰۰ کیلومتر دورتر از محل نگهداری آن‌ها است، به من بگویید، آیا آن‌ها شکست خورده‌اند؟ او افزود: " دولت اسلامی در شام و شام و شام و شام در این کشور برای سال‌ها در حال آماده شدن هستند."
 
" دولت اسلامی شام و شام به این معناست که شما هیچ چیز درباره تروریسم نمی‌دانید، هیچ چیز در مورد هجوم، هیچ چیز در مورد فعالیت‌های شورشی نیست."
متخصصان می‌گویند که جاه‌طلبی‌های دولت اسلامی همیشه جهانی بوده‌است و وابستگان آن در افغانستان، غرب آفریقا، فیلیپین، یمن، سومالی و جاه‌ای دیگر در حال رشد بوده‌اند. و طبق برآورده‌ای جداگانه توسط بازرس کل پنتاگون، سازمان ملل متحد و مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، این گروه در داخل سوریه و عراق هنوز بین ۲۰،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ جنگجو دارد.
پس از ماه‌ها جنگ خسته‌کننده‌ای که جان هزاران جنگجو در سوریه را گرفته‌است، شبه نظامیان تحت رهبری کردها به تازگی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. برخی مقامات با خوش بینی اعلام کرده‌اند که دو روستا در عرض چند روز سقوط خواهند کرد. برخی دیگر، نبرد نهایی را برآورد می‌کنند، که در حالی که ایالات‌متحده برای خروج ۲۰۰۰ سرباز در ماه‌های آینده آماده می‌شود، می‌تواند تا سه هفته طول بکشد.
 


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.