چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

باران

۲,۱۳۵ بازديد
نزدیک‌تر شدن Moves اروپا به یک نیروی نظامی مشترک
جنز استولنبرگ ، دبیر کل ناتو ، و Federica Mogherini ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، در جلسه وزرای دفاع در بروکسل در رابطه با Monday.Cred itCreditYves هرمان و رویترز شرکت کردند .
نویسنده : استیون Erlanger
۱۳ نوامبر ۲۰۱۷
بروکسل - اتحادیه اروپا روز دوشنبه یک گام مهم را به سمت یک ظرفیت دفاع اساسی برداشته است ، در حالی که ۲۳ عضو از ۲۸ کشور عضو در برنامه سرمایه‌گذاری مشترک نظامی در زمینه تجهیزات ، تحقیق و توسعه به امضا رسیدند .
هدف این است که به طور مشترک توانایی‌های نظامی اروپا را توسعه دهیم و آن‌ها را به طور جداگانه یا هماهنگ با ناتو در دسترس قرار دهیم . هدف از این تلاش ، کاهش هزینه‌های نظامی اروپا و ترویج پروژه‌های مشترک بیشتر جهت کاهش تکرار و هدر دادن زباله است .
در مراسمی که در بروکسل برگزار شد ، ، Mogherini ، رئیس سیاست خارجی اروپا ، این معامله را " لحظه تاریخی در دفاع اروپایی " خواند .
ژان ایو لو Drian ، وزیر امور خارجه فرانسه و وزیر دفاع سابق ، گفت که این توافقنامه " تعهدی برای کشورهایی است که با یکدیگر بهتر عمل می‌کنند " و خاطرنشان کرد که این توافق " زمانی ناشی از تنش قابل‌توجه " در اروپا است که پس از الحاق کریمه ، و از حملات تروریستی به سوی ستیزه جویان اسلامگرا ، ناشی می‌شود .
رهبران اروپایی همچنین به عدم اشتیاق رئیس‌جمهور ترامپ برای ناتو و دیگر نهاده‌ای چند جانبه اشاره کرده‌اند و آن‌ها ظاهرا ً تصمیم گرفته‌اند که " عصری که ما می‌توانیم به طور کامل بر دیگران تکیه کنیم به حدی رسیده‌است " و " ما واقعا ً باید سرنوشت خود را در اختیار خودمان قرار دهیم ."
با این حال خانم مرکل اضافه کرد که هم‌کاری اروپا باید با هم‌کاری ایالات‌متحده و بریتانیا انجام شود .
برای سال‌ها ، بریتانیا این نوع هم‌کاری را مسدود کرد ، نگران این که ایجاد یک ارتش اروپایی موجب تضعیف اتحاد ناتو و لندن با واشنگتن شود . بریتانیا به جای این که با فرانسه به توافق دو جانبه دست یابد .
اما با پیوستن بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا ، فرایندی به نام Brexit ، کشورهای دیگر در بلوک ، به ویژه فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و اسپانیا - شاهد ایده راکد هم‌کاری نظامی به عنوان راهی برای نشان دادن شهروندانشان بودند که بروکسل می‌توانست به نگرانی‌ها در مورد امنیت و تروریسم پاسخ دهد .
پاریس برای گروه کوچک‌تری از کشورها بحث کرده بود که به هزینه‌های جدی مربوط به تجهیزات نظامی و قابلیت‌های نظامی که اروپا اغلب فاقد خارج از ناتو است متعهد می‌شد ، در حالی که برلین برای یک باشگاه بزرگ‌تر استدلال می‌کرد . فرانسه ، که پس از ترک انگلستان مهم‌ترین نیروی نظامی در اتحادیه اروپا خواهد بود ، می‌خواهد که قادر به انجام عملیات در مکان‌هایی مانند مالی با متحدان اروپایی بدون نیاز به درخواست کمک ناتو باشد .
دیدگاه آلمان ، همان طور که اغلب در مورد آن صدق می‌کند ، برنده شد .
ناتو همچنین از این تلاش حمایت می‌کند ، چرا که رهبران اروپایی می‌گویند قصد آن‌ها تضعیف اتحاد آتلانتیک نیست بلکه به سادگی در ماموریت‌های اروپا علیه ، برای مثال ، دزدی دریایی ، cyberattacks یا جنگ ترکیبی مانند کریمه عمل می‌کند .
کشورها طرحی عملی برای شرح اهداف نظامی خود ارائه خواهند داد که تحت نظارت خواهند بود و دارایی‌های ملی تحت کنترل ملی باقی خواهند ماند . یک صندوق اتحادیه اروپا حدود ۵ میلیارد یورو یا ۵.۸ میلیارد دلار برای خرید سلاح به همراه یک صندوق ویژه دیگر برای تامین مالی عملیات مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
یک بیانیه خبری گفت که هدف از این قصد استفاده از افزایش هزینه‌های نظامی برای " کمک به تقویت خودمختاری استراتژیک اتحادیه اروپا برای اقدام به تنهایی در صورت لزوم و با شرکای در هر زمان ممکن " است . هدف از این برنامه کاهش تعداد سیستم‌های سلاح‌های مختلف در اروپا و ترویج یکپارچگی نظامی منطقه‌ای مانند هم‌کاری دریایی موجود بین بلژیک و هلند است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.