شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

عابدی

۲,۰۸۸ بازديد
وقتی دولت ترامپ بسته جدیدی از فروش اسلحه به تایوان را در تابستان امسال تصویب کرد، ارزش آن ۱.۴ میلیارد دلار ، کم‌تر از ۸ / ۱ میلیارد دلاری بود که رئیس‌جمهور باراک اوباما دو سال پیش تصویب کرده بود. این فروش شامل موشک ، تجهیزات رادار و تجهیزات نظامی دیگر بوده‌است ، اما آن‌ها توقف کوتاهی از سیستم‌های اصلی را متوقف کرده‌اند که می‌تواند به تایوان یک لبه واقعی بدهد .
" لو چنگ " ، استادیار دانشگاه ملی Quemoy در Kinmen ، جزیره‌ای که در تایوان در چهار مایلی ساحل چین قرار دارد ، می‌گوید : "هر گونه تضعیف تعهد دفاعی آمریکا " همان چیزی است که تایوان در مورد بیشتر نگرانی‌های تایوان نگران است . "
آقای لو با اشاره به یک استراتژی که در هسته دکترین دفاعی تایوان برای چند دهه بوده‌است ، گفت : " ما باید به مدت دو هفته در برابر حمله نظامی چین بایستیم و منتظر کمک ایالات‌متحده یا جامعه بین‌المللی بمانیم ."
چین قصد خود برای جذب تایوان را ندارد و ارتش چین به طور معمول تمرینات نظامی خود را در صورت لزوم انجام می‌دهد . حتی یک کپی از ساختمان ریاست‌جمهوری تایوان در بزرگ‌ترین پایگاه آموزش نظامی در مغولستان داخلی ایجاد کرده‌است .
موزه‌ای در جزیره Kinmen دفاع خود را در برابر هجوم کمونیسم در سال ۱۹۴۹ به یاد می‌آورد . Kinmen ، چهار مایل دورتر از سرزمین اصلی ، هنوز توسط Taiwan.Cred itBryan دنتون برای نیویورک‌تایمز برگزار می‌شود .
نیروهای مسلح چین خیلی بیشتر از نیروهای نظامی تایوان هستند . براساس تازه‌ترین گزارش سالانه پنتاگون در مورد ارتش چین ، چین در حال حاضر ۸۰۰، ۰۰۰ نیروی رزمی فعال در نیروهای زمینی خود دارد ، در حالی که در مقایسه با ۱۳۰، ۰۰۰ دلار در تایوان ، بودجه آن در سال گذشته ۱۴۴ میلیارد دلار بوده‌است .
تایوان برای دفاع از خود ، بر جغرافیا - جزیره‌ای کوهستانی و کوهستانی ۸۰ مایل در سراسر تنگه windswept - و حمایت از ایالات‌متحده تکیه کرده‌است .
با این حال ، گزارش پنتاگون در ماه مه هشدار داد که مدرن‌سازی ارتش چین " بسیاری از مزایای تاریخی تایوان " را در جلوگیری از یک حمله بالقوه خنثی کرده‌است .
قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹ ، ایالات‌متحده را متعهد به دفاع از حاکمیت جزیره می‌کند ، " چنین مقالات دفاعی و خدمات دفاعی را در چنین مقدار لازم برای تایوان برای حفاظت از خودش فراهم می‌کند .
در حالی که تایوان هنوز از حمایت vocal در واشنگتن برخوردار است ، به خصوص در کنگره ، افزایش اقتصادی و نظامی چین برای آمریکا سخت‌تر شده‌است تا پکن را نادیده بگیرد .
در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ ، زمانی که چین تایوان را با آزمایش‌های موشکی تهدید کرد ، رئیس‌جمهور بیل کلینتون دو ناو هواپیمابر را به تنگه تایوان فرستاد . در آن زمان ، چین عقب رفت ، اما در حال حاضر یک مداخله نظامی با قدرت بیشتر چین مواجه خواهد شد .
چین موشک‌های بالستیک خود را بر روی launchers متحرک توسعه داده‌است که با وجود این که هنوز در جنگ هستند ، ناوه‌ای هواپیمابر آمریکایی را تهدید می‌کنند . با انکار ارتش آمریکا توانایی انجام آزادانه در اطراف تایوان ، یک عامل اصلی استراتژی تایوان را تضعیف می‌کند .
صعود به یک F - ۱۶ در پایگاه نیروی هوایی Chiayi . تایوان در سال ۱۹۹۲ F - ۱۶ خود را از ایالات‌متحده خریداری کرد ؛ چین فقط جت‌های پنهانی را به forces.Cred itBryan دنتون برای نیویورک‌تایمز اضافه کرد .
در تایوان ، زمانی که هزاران نیروی دریایی و نیروی دریایی آمریکا قبل از اینکه ایالات‌متحده جمهوری خلق چین را در سال ۱۹۷۹ به رسمیت بشناسد ، سال گذشته ، انتخابات آقای ترامپ به حمایت قوی ‌تری رسید .
با این حال ، در ماه‌های بعد ، درک فزاینده‌ای از دیپلماسی با چین وجود داشته‌است - از جمله تلاش‌های بسیار عمومی آقای ترامپ برای ایجاد رابطه شخصی با آقای Xi - اولویت مبرم دولت خواهد بود .
اگرچه بسته اسلحه که در تابستان اعلام شد ، مورد استقبال قرار گرفت ، اما به اندازه کافی نبود که به تایوان کمک کند تا با تجمع چین همگام شود . بسته‌های بلند پروازانه تر - مانند آنچه توسط رئیس‌جمهور جرج دبلیو بوش اعلام شد . بوش در سال ۲۰۰۱ برای فروش هشت زیردریایی دیزلی جدید تایوان که در نهایت به نظر نمی‌رسید مقرون‌به‌صرفه باشد و یا ، برای ایالات‌متحده ، مناسب به نظر برسد، اگر می‌خواهد روابط خود با پکن را حفظ کند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.