شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

قشنگ

۲,۱۶۹ بازديد
واحد کماندوی آمریکایی در اولین عملیات مقابله با تروریسم در یمن کشته شد .
یک زن در صنعا ، یمن روز یکشنبه در حال عبور از دیواری در حال عبور از دیواری در حال اعتراض به عملیات نظامی ایالات‌متحده در این کشور جنگ‌زده است.
اعتبار
Yahya ارهاب / آژانس خبری اروپایی
تصویر
یک زن در صنعا ، یمن روز یکشنبه در حال عبور از دیواری در حال عبور از دیواری در حال اعتراض به عملیات نظامی ایالات‌متحده در منطقه جنگی - itCreditYahya / اروپا است .
نویسنده : اریک اشمیت
۲۹ ژانویه ۲۰۱۷
واشنگتن - ارتش روز یکشنبه اعلام کرد که یک تکاور آمریکایی در یک درگیری مسلحانه شدید در اوایل روز یک شنبه با ستیزه جویان القاعده در مرکز یمن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند . این اولین عملیات ضد تروریستی بود که از زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری توسط رئیس‌جمهور ترامپ به تصویب رسید و این کماندو اولین عضو سرویس ایالات‌متحده بود که در جنگ سایه yearslong علیه وابسته به القاعده کشته شد .
اعضای تیم SEAL ۶ حمله غافلگیرانه را انجام دادند و ارتش گفت که حدود ۱۴ جنگجوی القاعده در طی یک درگیری نزدیک یک ساعته کشته شدند . یکی از رهبران القاعده - برادر انور العولقی ، روحانی متولد آمریکا و رهبر ارشد القاعده در یمن ، که در یک حمله بدون سرنشین در سال ۲۰۱۱ کشته شد - اعتقاد بر این بود که کشته شده‌است .
مقامات آمریکایی پس از این که در ابتدا انکار کردند که هیچ تلفاتی در میان غیرنظامیان وجود ندارد ، گفتند که آن‌ها در حال ارزیابی گزارش‌هایی هستند مبنی بر اینکه زنان و کودکان در این حمله کشته شده‌اند .
به گفته سه مقام ارشد آمریکایی فرماندهی عملیات ویژه ارتش در حال برنامه‌ریزی این ماموریت چند ماه است . دستیاران دولت اوباما بطور گسترده در مورد عملیات پیشنهادی تامل کرده بودند و ارزش هر اطلاعاتی را که ممکن بود در برابر خطرات نیروهای عملیات ویژه که در خاک دشمن غوطه‌ور می‌شوند ، اندازه‌گیری می‌کنند . اما مقامات دولت در نهایت تصمیم گرفتند که این تصمیم را به جانشینان خود تحویل دهند .
تبلیغ
به گفته مسئولان نظامی ، آقای ترامپ که قول داده‌است که فشار بر گروه‌های ستیزه‌جو در سراسر جهان را افزایش دهد ، به سرعت متقاعد شد که این پاداش‌ها به ارزش قمار می‌ارزد و او هفته گذشته اختیار این ماموریت را داشت . کماندوها به مدت یک شب در ماه شنبه منتظر ماندند تا از مزیت جنگیدن خود در شب بهره‌برداری کنند .
با استفاده از بالگردهای توپدار و drones مسلح ، کماندوها این حمله را به خانه رهبر القاعده در منطقه کوهستانی ناهموار ولایت Bayda ، که بخشی از یمن است ، انجام دادند که نقطه مرکزی عملیات‌های ارتش ایالات‌متحده در طی ماه گذشته بوده‌است . هدف اصلی ، مواد کامپیوتر داخل خانه‌ای بود که می‌توانست حاوی نشانه‌هایی در مورد توطئه‌های تروریستی آینده باشد .
آقای ترامپ در بیانیه‌ای در روز یکشنبه ، این حمله را " موفقیت‌آمیز " خواند و گفت که " اطلاعات مهمی را بدست‌آورده است که به ایالات‌متحده در پیش‌گیری از تروریسم در برابر شهروندان و مردم سراسر جهان کمک خواهد کرد " و همچنین اظهار تاسف کرد که " در مبارزه ما علیه شیطان تروریسم اسلامی تندرو " .
فرماندهی مرکزی ارتش در بیانیه‌ای پیش‌تر در روز یکشنبه گفت : " عملیات‌های مشابهی ، اطلاعاتی را در مورد تدارکات ، استخدام و تامین مالی القاعده تولید کرده‌اند ." در یورش‌های قبلی در عراق ، سوریه و سومالی ، کماندوها کامپیوترهای لپ‌تاپ ، درایوهای با انگشت و اپراتورهای تلفن همراه پیدا کرده‌اند که اطلاعات مهمی را در مورد مکان‌ها ، فعالیت‌ها و وابستگان ستیزه جویان به دست آورده‌اند .
به گفته مقامات نظامی ، یک هواپیمای نظامی ایالات‌متحده که به این عملیات کمک می‌کند ، " فرود سخت " در نزدیکی محل این یورش را تجربه کرد و منجر به زخمی شدن دو تن دیگر از اعضای سرویس شد . این هواپیما که توسط یک مقام ارشد آمریکایی به عنوان یک عقاب ماهیگیر معرفی شده‌بود که در حال تخلیه نیروهای مجروح در نبرد بود ، نتوانست بعد از فرود پرواز کند و عمدا ً توسط حملات هوایی آمریکا نابود شد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.