چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مهربونیات

۲,۱۴۵ بازديد
انحراف بریتانیا از مرحله جهانی تبدیل به یک مساله انتخاباتی شد
نخست‌وزیر دیوید کامرون ، در گردهمایی انتخاباتی روز دوشنبه در لندن ، بر نیازهای اقتصادی Britain's تاکید کرده و کشور خود را به چین نزدیک‌تر کرده‌است .
اعتبار
اندی رین / آژانس Pressphoto اروپا
تصویر
نخست‌وزیر ، دیوید کامرون ، در یک گردهمایی انتخاباتی در روز دوشنبه در لندن ، بر نیازهای اقتصادی Britain's تاکید کرده و کشور خود را به منطقه Pressphoto رین باران / اروپا نزدیک‌تر کرد .
نویسنده : استیون Erlanger
۲۷ آوریل ۲۰۱۵
۱۸۸
لندن - دسترسی نظامی آن کاهش‌یافته است . این کشور نقش کمی در مقابله با روسیه بر سر اوکراین بازی کرده‌است و واکنش خود را به بحران‌های خاور میانه و آفریقا محدود کرده‌است . آینده آن در اروپا مورد بحث است ، و یکی از سیاست‌های اخیر دولت اوباما در مورد چین مشخص کرده‌است که اتحاد این کشور با ایالات‌متحده دیگر به عنوان مرکزی برای هر کشوری که قبلا ً بوده‌است ، نیست .
همانطور که بریتانیا در روز ۷ ماه مه به سمت انتخابات عمومی می‌رود ، مسائل نزدیک‌تر به خانه در صدر دستور کار قرار دارند . اما مشارکت کاهش‌یافته و به نظر می‌رسد از دست دادن مقام در عرصه جهانی به بخشی از بحث سیاسی تبدیل شده‌است که بیانگر نگرانی رو به رشد در محافل سیاست خارجی است که بریتانیا شهرت دیرینه خود را برای " مشت زدن به وزن خود " و متحد شدن واشنگتن واگذار کرده‌است .
سفیر سابق بریتانیا که نخواست نامش فاش شود ، گفت : " ما خود را در بزرگ‌ترین بحران اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم به دست نیاورده ایم ؛ ما از اروپا فاصله خود را گرفته‌ایم ؛ و در اینجا تضعیف اجزای ترانس - آتلانتیک وجود داشته‌است " .
این دیپلمات گفت : " سیاست خارجی در اولویت قرار نگرفته است و هم ستون‌های سنتی ، اروپا و ایالات‌متحده ، ضعیف هستند .
تبلیغ
او گفت : " دولت بر روی قدرت نرم ، کمک توسعه و تجارت متمرکز بوده‌است ، اما آن‌ها جایگزین دیدگاه استراتژیک جهان نیستند ."
این اتهامی بود که رهبر حزب کارگر ، اد میلیبند ، روز جمعه در سخنرانی خطاب به نخست‌وزیر محافظه‌کار ، دیوید کامرون ، تکرار شد .
آقای "میلیبند " گفت : " دیوید کامرون بزرگ‌ترین از دست دادن نفوذ برای کشور ما در یک نسل را به عهده دارد و این امر به این دلیل اتفاق‌افتاده است که دولت به جای آن که بااعتماد به نفس نسبت به این کشور برتری داشته باشد، از جهان دور شده‌است ."
او سیاست آقای کامرون را " isolationism بدبینانه " خواند و گفت که این سیاست " بریتانیا را تضعیف کرده‌است " .
بریتانیا عمیقا ً تحت‌تاثیر مشارکت خود در جنگ عراق ، زمانی که تونی بلر ، نخست‌وزیر کار در آن زمان ، حمله سال ۲۰۰۳ عراق به عراق را براساس هوش ناقص توجیه کرد . یک دهه جنگ در کنار آمریکایی‌ها در افغانستان ، تنها نارضایتی عمومی بریتانیا را با درگیری‌های خارجی ، به خصوص به عنوان یک شریک جوان در واشنگتن ، افزایش داده‌است .
آقای "میلیبند " با خودستایی اظهار داشت که " سختی " خود را نه در برابر روسیه یا دولت اسلامی ، بلکه " با ایستادگی در برابر رهبر جهان آزاد " ، یعنی رئیس‌جمهور اوباما ، بر احتمال بمباران سوریه نشان داد .
همانطور که آنتونی کینگ در یک کتاب جدید می‌نویسد " چه کسی بر بریتانیا حکومت می‌کند ؟ او نوشت : " دولت‌های متوالی هزینه‌های نظامی را کاهش داده‌اند ، اما هنوز از زبان یک قدرت جهانی استفاده می‌کنند ."
بعد از تاخت و تاز ill در لیبی ، آقای کامرون بر نیازهای اقتصادی بریتانیا تاکید کرد و دفتر امور خارجه و وزارت خزانه‌داری را وادار به استفاده از نفوذ بریتانیا برای افزایش تجارت کرد. در موارد متعددی ، آقای کامرون در مورد تردید دفتر خارجه مبنی بر نزدیک شدن بیش از حد به چین برای منافع اقتصادی بریتانیا مخالفت کرده‌است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.