دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

سندروم استرس

۱,۹۷۲ بازديد
براساس اولین مطالعه گسترده در مورد آسیب خفیف مغز به پرسنل فعال , علایم پس از ضربه به طور قابل‌توجهی بهبود پیدا می‌کند .
مطالعه توسط محققان از چندین موسسه , از جمله مرکز پزشکی ارتش بروک در سن آنتونیو , سه تا سه ماه پس از آن که دچار ضربه مغزی شده بود, به او نگاه کرد .
از زمان آغاز جنگ افغانستان و عراق در اوایل دهه ۱۹۹۰ , درمان برای آسیب جدی مغزی یا tbi به طور گسترده‌ای مورد بررسی قرار گرفته‌است . اما درمان‌های موثر برای علایم ضربه مغزی مزمن یا tbi خفیف , در میان اعضای فعال نظامی عقب‌مانده است , حتی زمانی که آسیب از گزارش‌های رسانه‌ها در مورد برخورد ورزش‌کاران به سر کسب شده‌است .
در حدود شش سال پیش , کنگره به مطالعه بیشتر توان‌بخشی شناختی برای درمان با نشانه‌های پس از ضربه مغزی پرداخت .



تاثیر منفی زمان انتظار توزیع محدود افزایش حقوق تطبیق دولت کمبود پزشکان




او گفت : " دلیل این مطالعه این است که شواهد بسیار زیادی برای نشان دادن آنچه به این مردم کمک می‌کنند وجود ندارد . " " شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بیشتر افرادی که دچار ضربه مغزی شده‌اند , بهتر می‌شوند , اما برای افرادی که دائمی و مداوم هستند , مشخص کردن نحوه کمک به آن‌ها دشوارتر است . "
علت و توضیحات دقیق علائم ضربه مغزی مزمن همچنان مورد بحث است .
بیماران سرگیجه , خستگی , کمبود حافظه , عدم تمرکز , سردرد و بی‌خوابی را توصیف کرده‌اند .
توان‌بخشی شناختی بر روی استراتژی‌هایی برای کمک به کارکرد بهتر بیماران با وظایف روزمره مانند مهارت به حافظه , طول توجه , سازمان و برنامه‌ریزی عمل می‌کند .
توان‌بخشی شناختی یک درمان سنتی است که در زمینه توان‌بخشی با افراد مبتلا به سکته مغزی انجام می‌شود .
او گفت که انواع دیگر درمان , دارو و روان‌درمانی هستند .
این مطالعه به چهار گروه تقسیم شد.
به گفته کوپر , گروه اول " استاندارد مراقبت " را دریافت کرد که در طی آن بیماران هر سه هفته یک ارائهکننده مراقبت بهداشتی می‌بینند و برای افرادی که علائم ضربه مغزی مزمن را تجربه کرده‌اند , سازگار می‌شوند .
گروه‌های دیگر نیز همان استاندارد مراقبت را دریافت کردند , اما در طی یک دوره شش هفته‌ای دو ساعت پس از درمان شناختی دریافت کردند .
گروه دوم همان توان‌بخشی را با استفاده از برنامه کامپیوتری در مرکز پزشکی دریافت کردند . هیچ درمانگر زنده‌ای در این کار دخالت نداشت , اما مرکز بازپروری توسط یکی از اعضای ستاد اداره می‌شد .
به گفته کوپر , گروه سوم درمان شناختی را دریافت کرد که توسط یک مشاور رهبری می‌شد , به این معنی که آن‌ها با یک مشاور حرفه‌ای یا آسیب‌شناس گفتار و زبان دیدار کردند که در یکی از بیماران با روش‌های مختلف برای جبران و بازیابی توانایی ادراکی کار می‌کرد .
گروه چهارم ویژگی‌های اصلی درمان شناختی را یکپارچه کرد اما سایر عوامل مداخله و روان‌درمانی را در نظر گرفت .
محققان نتایج را به سه روش اندازه‌گیری کردند . اول , عملکرد یک آزمون روان‌پزشکی عصبی بود که به طور رسمی چیزهایی مانند توجه و توانایی پردازش وظایف را اندازه‌گیری می‌کرد .
کوپر گفت که دوم , آن‌ها به سطح " درماندگی روان‌شناختی " بیمار نگاه کردند , یک ارزیابی مهم زیرا درصد بالایی از افرادی که دچار ضربه مغزی شده‌اند نیز دچار شرایط روانی مانند سندروم استرس پس از ضربه و افسردگی هستند . به طور کلی , با افزایش توانایی شناختی , درماندگی روانشناختی کاهش می‌یابد .




خصوصی سازی جبران معلولیت نقاط عطف تصویب قانون کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ ؛ برای معافیت از سربازی و نظام وظیفه مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی آکرو مگالی




منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.