پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

لحظه

۲,۱۰۴ بازديد
گفتن داستان‌ها از طریق رقص , کهنه سرباز ارتش , فرهنگ بومی آمریکا
اچ . " نیومن ", " رسانه دفاع "
برایان سینگر , کهنه سرباز ارتش , پیش از ورود بزرگ در مراسم رقص حلقه مسابقات رقص حلقه قهرمانی جهان در فونیکس , آریزونا , ایالت آریزونا , از رنگ چهره استفاده می‌کند . در اجرای رقص حلقه‌ای آمریکایی بومی , رقاصان می‌توانند برای ساختن حلقه‌ها که وقتی یک داستان را با هم ترکیب می‌کنند , از حلقه‌ها استفاده کنند .
برایان سینگر , کهنه سرباز ارتش , در مسابقه رقص حلقه قهرمانی جهان امروز در فونیکس , آریزونا , ایالت آریزونا , رقابت می‌کند . در اجرای رقص حلقه‌ای آمریکایی بومی , رقاصان می‌توانند برای ساختن حلقه‌ها که وقتی یک داستان را با هم ترکیب می‌کنند , از حلقه‌ها استفاده کنند .
فونیکس - - تپه پوشیده از علف , پر از تماشاچی و اعضای خانواده است . خواننده نام یک رقاصه را اعلام می‌کند . رقیب آن را به عرصه می‌رساند , حلقه‌ها را برای توالی خود می‌اندازد .
صدای طبل به گوش می‌رسد . زنگ‌ها به موقع با هر ضربه طبل و هر قدم که او می‌سازد می‌خوانند .
او پنج دقیقه وقت دارد تا داستانی را نقل کند , از حلقه‌های کوچک به عنوان رسانه خود استفاده کند تا هر صحنه را نقاشی کند, به عنوان بخشی از مسابقات رقص حلقه مسابقات رقص حلقه قهرمانی جهان که اوایل امسال در فونیکس برگزار شد .
این مسابقه چشم همه را به فرهنگ بومی آمریکا باز می‌کند . " " به نظر من خیلی جالب است که هر رقاص بیان هنرمندانه خود را در رقص و داستانی که سعی دارند انتقال دهند قرار می‌دهد . رقص نیست . "
برین دیزی , یکی از کهنه سربازان ایالت ویسکانسین و قهرمان رقص حلقه جهانی سابق , در فونیکس رقابت می‌کرد . او از رقص خود برای کمک به پل کردن شکاف فرهنگی میان آمریکایی‌های بومی و غیربومی استفاده می‌کند و فرهنگ خود را در همه جا به اشتراک می‌گذارد.
او گفت : " به عنوان مردم بومی , ما به اشیا هدیه نمی‌دهیم چون یک شی می‌رود , اما ما هدیه یک ترانه یا یک رقص می‌دهیم . " اگر این کار را بکنید , اگر به کسی آهنگ بدهید , و به آن‌ها بگویید , هر بار که این آهنگ را می‌خوانید , به داستان بگویید , یا هر بار که این رقص را انجام می‌دهید , به داستان بگویید و آن را کنار بگذارید, آن رقص تا ابد ادامه خواهد داشت . این رقص حلقه را ادامه می‌دهد ; از یک نفر به نفر بعدی داده می‌شود . "
رقص حلقه با رقص‌های محلی دیگر مانند رقص و جارو جنجال متفاوت است . آن‌ها جشن‌های بین قبیله‌ای فرهنگ بومی آمریکا هستند . وابستگی قبایل اهمیتی ندارد و یک نفر چه منطقه‌ای دارد . مهم نیست که فرد بومی یا غیر بومی باشد .
جارو جنجال از شش طبقه تشکیل شده‌است . دسته‌های مردان شامل رقص فانتزی , رقص گراس و رقص سنتی هستند . دسته‌های زنان رقص , لباس سبک و رقص سنتی هستند .
رقص حلقوی در مقایسه با رقص‌های محلی خیلی کم است . معمولا ً یک رقاص حلقوی پیراهن , کفش , قطره جانبی , پوست گوسفند , زنگ‌ها ( یا سم‌های گوزن ) و کفش می‌پوشند . رنگ‌ها و طراحی‌ها مختص هر فرد هستند . حلقه‌ها کوچک هستند و اندازه آن‌ها معمولا ً بسته به ارتفاع رقاصه است . بعضی اوقات آن‌ها برای هر رقصنده , دوباره طراحی کرده‌اند .
" به طور سنتی , بسته به جایی که قبیله قرار داشت , حلقه‌ها از بید ساخته می‌شدند . " " من از یک چوب بسیار عجیب به نام پلاستیک استفاده می‌کنم . "
رقص حلقه داستان‌هایی متفاوت با یک رشته مشترک دارد که از جنوب غربی نشات‌گرفته است . در برخی کشورهای بومی , رقص حلقه یک رقص شفابخش است . یک حلقه به طور سنتی به یک فرد مبتلا منتقل می‌شود , سپس رقاص آن حلقه را می‌شکند و هرگز از آن استفاده نمی‌کند .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.