جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آزمایش هسته ای کره شمالی

۲,۱۳۰ بازديد
او آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی را در روز یکشنبه " ناامید کننده و دیوانه " خواند .
لی Seong - hyon ، یک تحلیلگر در موسسه Sejong در نزدیکی سئول ، گفت : " ترامپ به دلیل اصرار بر گفتگو با کره‌شمالی زمانی که به انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای ادامه می‌دهد ، این ماه را ساده‌لوح می‌داند . ترامپ از ماه می‌پرسد : " آیا تو با ما هستی یا نه ؟ "
تهدید آقای ترامپ برای لغو قرارداد تجاری ، کره‌جنوبی را تحت فشار قرار داد ، که در حال حاضر به دلیل هم‌کاری کره‌جنوبی با ایالات‌متحده در حال حاضر از آن رنج می‌برد .
بعد از این که کره‌شمالی اولین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای خود را در ماه جولای تست کرد، آقای مون با اجازه دادن به سیستم دفاع موشکی آمریکایی که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند و مقاومت کرده بود ، واکنش نشان داد . اما سیستم دفاع موشکی چین را خشمگین ساخت، که با قطع محصولات مصرفی کره‌جنوبی تلافی کرد و شرکت هیوندای carmaker کره‌جنوبی را مجبور کرد تا خطوط مونتاژ را در چین به طور موقت تعطیل کند .
آقای ترامپ اولین رهبر آمریکایی نیست که نسبت به رویکرد رئیس‌جمهور پیشرو کره‌جنوبی نسبت به شمال بدبین است . از آنجا که در دهه ۱۹۹۰ کره‌شمالی در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای بود ، متفقین همیشه در همان صفحه نبودند .
واشنگتن می‌ترسد که اولویت روسای جمهور لیبرال کره‌جنوبی برای گفتگو و باز بودن به کره‌شمالی کمک کند تا زمان و صندوق‌های ایمن برای برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را خریداری کند. progressives کره‌جنوبی استدلال کردند که گفتگو با کره‌شمالی برنامه هسته‌ای خود را کاهش داد و حتی برای مدتی آن را متوقف کرد .
آقای مون یکی از متحدان نزدیک رئیس‌جمهور Roh مو هیون ، یک لیبرال بود که از سیاست نور خورشید در تعامل با کره‌شمالی با گفتگو ، تجارت و محموله‌های کمک‌رسانی دفاع می‌کرد . آقای Roh در سال ۲۰۰۲ به بخشی از احساسات ضد آمریکایی که ناشی از مرگ دو دختر مدرسه‌ای کره‌جنوبی بود که توسط یک خودروی نظامی آمریکایی اداره می‌شد ، بدهکار بود .
کیم Ji - yoon ، یک تحلیلگر در موسسه آسان مطالعات سیاسی در سئول ، گفت : " واشنگتن هنوز شک دارد که رئیس‌جمهور مون رو مو نت ۲.۰ است . "
به علاوه ، آقای مون و اقای ترامپ شیمی شخصی ندارند و در حوزه‌های سیاسی مخالف هستند و با پس‌زمینه‌های بسیار متفاوت می‌آیند .
بعد از تظاهرات روز ۲۵ ژانویه ، ارتش خود را برای اولین بار در سال ، در خیابان‌های قاهره و شهرهای دیگر مستقر کرد . تغییرات اولیه دولت آقای مبارک ، اگر چه در خارج از کشور به عنوان امتیازی برای تظاهر کنندگان دریافت شد ، فشار ارتش و گارد قدیمی را تشدید کرد .
اول ، پیشرفت آقای سلیمان ، که انتصاب او به نیابت ریاست‌جمهوری همه چیز را در بر دارد ، اما جانشینی جمال مبارک ، ۴۷ ساله ، پسر رئیس‌جمهور و یک تاجر خوب متصل را رد کرد و چالشی را برای تسلط اقتصادی و سیاسی ارتش از بین برد . جمال مبارک سابقه نظامی ندارد ، اما به طور گسترده به عنوان جانشین احتمالی پدرش به خاطر پریشانی مقامات نظامی و امنیتی مورد بحث قرار گرفت .
آقای مک گری گور می‌گوید : " سلیمان از جمال متنفر است . "
در تغییرات پرسنلی که آقای مبارک روز به تظاهرات اعلام کرد ، احمد نظیف ، نخست‌وزیر سابق ، جانشین فرمانده سابق نیروی هوایی ، احمد شفیق شد . وزیر دفاع ، آقای طنطاوی ، به عنوان معاون نخست‌وزیر در حالی که فرمانده نیروهای مسلح بود ، به عنوان معاون نخست‌وزیر منصوب شد .
میشل دانه ، کارشناس امور مصر در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی ، گفت : " این یک کابینه امنیتی است که توسط مبارک مطرح شده‌است . او همه اصلاحات اقتصادی را اخراج کرد و دیگران را که دارای ذهنیت امنیتی هستند ، مورد انتقاد قرار داد .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.