جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ذخیرع

۲,۱۲۶ بازديد
جنگ بین مبارک و معترضین
نوشته اسکات SHANE و دیوید د . *******KPATRICKFEB . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
به خواندن صفحه اصلی این صفحه ادامه دهید
اشتراک
Tweet
پست الکترونیک
بیشتر
ذخیره
ببینید این مقاله چگونه وقتی منتشر شد که در اصل در nytimes.com منتشر شد .
عکس
سربازان مصری واکنش جمعیت و سخنرانی تلویزیونی رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک را در روز پنج شنبه در میدان تحریر تماشا می‌کنند . اعتبار اسکات نلسون برای نیویورک‌تایمز
واشنگتن - حتی با وجود تظاهرات prodemocracy در قاهره که به مدت ۱۷ روز توجه جهان را به خود جلب کرد ، ارتش مصر با پیروزی بیش از حد بر معترضان خیابانی ، به آرامی سلطه خود از پست‌های ارشد دولتی و رقبای بالقوه را برای رهبری ، به ویژه پسر رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک ، تقویت کرد .
سپس روز پنج شنبه ، یک ترن هوایی یک روز که در آن ارتش ابتدا به سمت خروج آقای مبارک از صحنه حرکت کرد - و سپس با جهانی که آقای مبارک به عنوان خود به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سابق اطلاعات منصوب شده‌بود ، تحت نظر گرفته شد .
بن‌بست ظاهری بین رهبران معترضان و آقای مبارک ، ساعاتی پیش از برگزاری تظاهرات بزرگ که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده‌بود ، می‌تواند یک معضل جدید برای فرماندهان نظامی باشد . آقای سلیمان خواهان پایان تظاهرات شد و دیده‌بان حقوق بشر این هفته گفت که برخی واحدهای نظامی در بازداشت و سو استفاده از معترضان دخیل بوده‌اند . اما با بیشتر حساب‌ها ، واحدهای ارتش مستقر در قاهره و دیگر شهرها اشتهای کمی برای استفاده از زور برای پاک‌سازی خیابان‌ها نشان داده‌اند .
روز جمعه ، محمد elbaradei ، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم اکنون یک رهبر مخالف ، پیامی را در تویی‌تر ارسال کرد و اعلام کرد : " مصر منفجر خواهد شد . ارتش اکنون باید کشور را نجات دهد ."
وی گفت : " پس از تماشای رویداده‌ای پنجشنبه ، اندرو مک گری گور از بنیاد جیمز تاون ، نویسنده کتاب " تاریخ نظامی مصر مدرن " گفت که ارتش بین آقای مبارک و معترضان دستگیر شده‌است و پیش‌بینی اینکه چگونه افسران ممکن است عکس‌العمل نشان دهند سخت بود ، وی گفت : " برای اولین بار ، من فکر می‌کنم که احتمال انشعاب در ارتش وجود دارد ."
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
پوشش مربوطه
مبارک از رفتن به داون امتناع می‌کند ، خشم قیام را دامن می‌زند و feb را مصمم می‌کند . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
چهره آمریکا استارک انتخاب را در حالی که مبارک به دفتر feb می‌چسبد . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
در میدان تحریر ، امید به کوه و سپس Dashed feb . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
ایران مخالفت خود را با حمایت از کمپین Rally سرکوب می‌کند . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
پیشنهاد عراق برای آوردن پناهندگان به وطن از مصر و یمن . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
تبلیغ
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
معترضان روز پنجشنبه بعد از ظهر که رئیس ستاد نیروهای مسلح ، ژنرال سامی حافظ Enan ، از آن‌ها در میدان تحریر در قاهره دیدن کرد و پیشنهاد کردند که خواسته‌های آن‌ها به زودی برآورده خواهد شد ، به اوج خود رسید . او همچنین به همراه وزیر دفاع ، سپهبد محمد حسین طنطاوی ، در طی نشست شورای عالی نیروهای مسلح ریاست کرد . پل جی . سالیوان که متخصص ارتش مصر در دانشگاه دفاع ملی است گفت که این سومین بار در تاریخ مصر است که این شورا با آن مواجه شده‌است ؛ موارد دیگر در طول جنگ با اسرائیل در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ مطرح شدند .
برای چند روز ، علی‌رغم تلاش‌های دولت مبنی بر بازگشت شهر به وضعیت عادی، اعتراضات در میدان تحریر ، با وجود تلاش دولت مبنی بر بازگشت این شهر به وضعیت عادی ، در روز سه‌شنبه در جریان است . در میدان ، چادرها چند برابر شده‌اند ، زیرا خود اعتراض‌ها نماد تشدید قربانی شدن است . تصاویری از افراد کشته‌شده ، چادر را تزئین می‌کنند و برخی از آن‌ها با یادداشت‌ها از عابران نوشته شده‌اند .
جمال شعبان ، یکی از کارمندان ۴۹ ساله دولت که بر روی یکی از عکس‌ها نوشته بود : " آن‌ها قهرمان هستند . " شما مردم واقعی هستید .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.