شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

سعید ۱۴ ساله

۲,۱۰۵ بازديد
سعید ۱۴ ساله که پدرش کشته شد ، شیشه جلو را در یک تقاطع شلوغ در موصل تمیز کرد . یتیمان پس از جنگ ، در تلاش برای بدست آوردن پول در خیابان ، تبدیل به a common برای نیویورک‌تایمز شده‌اند .
زمانی که یک پسر ۱۰ ساله با موهای قهوه‌ای که پدرش یک مبارز دولتی بود ، در بهار به یتیم‌خانه آمد ، همان ضربه روحی را به بچه‌های دیگر وارد کرد . خواب او از کابوس به ستوه آمده بود و روزه‌ای زندگی‌اش مالامال از غم و اندوه بر از دست دادن پدر و مادرش بود . کارکنان سعی کردند راز هویت پدرش را مخفی نگه دارند تا از درگیری اجتناب کنند . اما این خبر به تدریج جاری شد و ناگهان زندگی آرام و آرامی که سعی کرده بود برای بچه‌ها بسازد ، خرد شد .
advertisement
محمد اولین کسی بود که ضربه زد و با مشت به پسر دیگر ضربه زد و کارکنان مجبور شدند او را بیرون بکشند .
محمد در مصاحبه با هم‌کار اجتماعی خود گفت : " من واقعا ً از او متنفرم . " من واقعا ً از او متنفرم و هر بار که او را می‌دیدم از او به اندازه father متنفر می‌شدم .
نیویورک‌تایمز از نام کامل کودکانی که برای این مقاله مصاحبه کرده‌اند استفاده نمی‌کند تا حریم خصوصی آن‌ها را حفظ کند.
امدادگران اجتماعی به محمد توصیه کردند که خشم خود را منتقل کرده و به تمرینات فیزیکی آسیب برساند . برای پسر دیگر ، آن‌ها به او گفتند که مطمئن خواهند شد که او سالم است و مراقب است مطمئن شود که از بازی‌ها یا زنگ تفریح خارج نشده است .
کارگران اجتماعی گفتند که در عرض چند هفته ، پسرها در یک طرف بازی فوتبال بازی می‌کردند و با هم به مدرسه می‌رفتند .
برای یتیمان که با خانواده‌های پرجمعیت خود قرار دارند ، پیدا کردن چنین حمایت روانی چندان آسان نبوده است . آن‌ها همچنین فاقد خدمات اساسی بسیاری از جمله آموزش و درمان هستند .
advertisement
بسیاری از خانواده‌های آن‌ها در آستانه فقر زندگی می‌کنند و بسیاری از مایملک خود را در جنگ از دست داده‌اند .
Maram ۹ ساله و Rayam ۱۲ ساله در خانه در موصل . پدر این دختران ، یکی از اعضای نیروهای امنیتی عراق ، در سال ۲۰۱۴ توسط دولت اسلامی کشته شد .
اعتبار
آند را برای نیویورک‌تایمز
تصویر
Maram ۹ ساله و Rayam ۱۲ ساله در خانه در موصل . پدر این دختران ، یکی از اعضای نیروهای امنیتی عراق ، توسط دولت اسلامی در ۲۰۱۴.Cred itAndrea برای نیویورک‌تایمز کشته شد .
Lamiah سمیر در حال مراقبت از شش فرزند است که پدر و مادرشان در اثر اصابت راکت به خانه خود در موصل کشته شدند .
اعتبار
آند را برای نیویورک‌تایمز
تصویر
Lamiah سمیر در حال مراقبت از شش فرزند است که پدر و مادرشان در اثر اصابت راکت به خانه شان در Mosul.Cred itAndrea برای نیویورک‌تایمز کشته شدند .
نور ، یک ساله ۱۰ ساله که بازی مورد علاقه او برای وانمود کردن به شاهزاده خانم بود ، در ماه جولای سال گذشته ، زمانی که ۱۹ عضو خانواده‌اش را از دست داد ، متوقف شد ، زمانی که آن‌ها سعی کردند از شهر قدیمی شهر موصل که در آن دولت اسلامی آخرین جایگاه خود را کسب کرده بود ، فرار کنند .
والدین ، بستگان و همسایگان او تصمیم گرفته بودند که پناه‌گاه‌های موقتی خود را که به مدت چند روز در آنجا جمع شده‌بودند رها کنند و برای امنیت خطوط ارتش عراق فرار کنند . هنگامی که آن‌ها جاخالی دادند و از میان توده‌هایی از آوار عبور کردند ، یک بمب‌گذار انتحاری دولت اسلامی به سوی آن‌ها دوید و بمب خود را منفجر کرد .
نور به خاطر می‌آورد که به هوا پرتاب شده‌است ، اما چیز دیگری نیست . پدر و مادرش ، خواهر کوچکش ، شش عموزاده ، شش خاله و عموها و مادربزرگش کشته شدند .
بستگان باقی مانده او ، یک خاله ۶۳ ساله و خواهر ۲۱ ساله او ، او را در یک بیمارستان صحرایی یافتند که در آنجا یک پزشک نظامی آمریکایی زندگی خود را نجات داده بود . آن‌ها او را به خانه عمه‌اش بردند .
اما خانواده او هیچ راهی برای پرستاری از زخم‌های دردناک صورتش ، دست‌ها و بازوها و یا دردی که او حمل می‌کرد نداشت . نور دوم و سوم سوختگی از نوک انگشتان تا آرنج و روی گونه‌هایش و همچنین آسیب شدید عصبی به هر دو دست ، داشت .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.