شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نگاه دقیق

۲,۱۲۹ بازديد
B A D C
نگاهی دقیق‌تر به برخی از مدارک اینجا بیاندازید .
نیویورک‌تایمز با متخصصان خارجی کار می‌کرد تا اعتبار آن‌ها را تایید کند ، و تیمی از روزنامه نگاران ۱۵ ماه ترجمه و تحلیل آن‌ها را ورق زدند .
هر قطعه از آن‌ها به طور انفرادی یک تعامل روزمره و روزمره را شامل می‌شود: انتقال زمین بین همسایه‌ها . فروش یک تن گندم . لباس نامناسب .
اما اسناد موجود در این گنجینه عملکردهای داخلی یک سیستم پیچیده دولت را نشان می‌دهند . آن‌ها نشان می‌دهند که گروه ، اگر تنها برای مدت‌زمان محدود ، رویای خود را تحقق بخشد: ایجاد دولت خود ، یک حکومت مذهبی که به عنوان خلیفه‌گری در نظر گرفته می‌شوند و بر طبق تفسیر سختگیرانه آن‌ها از اسلام اجرا می‌کنند .
جهان دولت اسلامی را بخاطر خشونتش می‌شناسد ، اما ستیزه جویان تنها با شمشیر حکومت نکردند . آن‌ها قدرت را از طریق دو ابزار مکمل به کار بردند : خشونت و بوروکراسی .
دولت اسلامی شام و شام ، دولتی را با کارایی اجرایی که مالیات‌ها را جمع‌آوری کرده و زباله‌ها را جمع‌آوری کرد ، ساخت . این اداره یک دفتر ازدواج را اداره می‌کرد که نظارت بر معاینات پزشکی برای تضمین این که زوج‌ها می‌توانستند فرزند داشته باشند را سرپرستی کرد . این سازمان گواهی‌های تولد منتشر کرد - در لوازم‌التحریر میان دولت اسلامی - به بچه‌هایی که زیر پرچم سیاه خلافت به دنیا آمده‌اند چاپ شد . حتی D.M.V. خودش هم همین طور بود .
اسناد و مصاحبه‌ها با ده‌ها نفر از مردمی که تحت حاکمیت آن‌ها زندگی می‌کردند نشان دادند که این گروه گاهی خدمات بهتری ارائه کرده و قدرت بیشتری نسبت به دولت دارد .
آن‌ها همچنین پیشنهاد کردند که شبه نظامیان از اشتباهاتی که ایالات‌متحده در سال ۲۰۰۳ پس از حمله به عراق انجام داد ، از جمله تصمیم برای پاک‌سازی اعضای حزب حاکم صدام‌حسین از مواضع خود و منع آن‌ها از استخدام آینده ، مطلع شدند . آن فرمان در پاک کردن دولت بعثی موفق نشد ، بلکه نهاده‌ای مدنی کشور را ویران کرد و خلا قدرت را ایجاد کرد که گروه‌هایی مانند ISIS برای پر کردن عجله می‌کردند .
جنگجویان دولت اسلامی پس از تصرف موصل از میان بیابان گذشتند . از طریق خبرگزاری فرانسه - خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
دولت اسلامی عراق و شام در سال ۲۰۱۴ در موصل تسلیم شد . آسوشیتد پرس
کمی بیش از یک دهه بعد ، پس از اینکه بخش‌های عظیمی از عراق و سوریه را توقیف کردند ، ستیزه جویان یک تاکتیک دیگر را امتحان کردند . آن‌ها دولت خود را بر پشت همانی که قبلا ً وجود داشت ساختند ، و دانش اجرایی را که صدها نفر از اعضای دولت آن را جذب می‌کردند ، جذب کردند . بررسی نحوه اداره این گروه ، الگویی از هم‌کاری میان ستیزه جویان و شهروندان زیر یوغ آن‌ها را نشان می‌دهد .
یکی از کلیدهای موفقیت آن‌ها ، جریان درآمد متنوع آن‌ها بود . این گروه درآمد خود را از بسیاری از رشته‌های اقتصادی که حملات هوایی به تنهایی برای فلج کردن آن کافی نبود ، کشید .
ledgers ، تهیه کتاب و بودجه‌های ماهانه توضیح می‌دهند که چگونه ستیزه جویان هر اینچ از قلمرو خود را اشغال می‌کنند و هر کیلو کیلو گندم ، هر لیتر شیر گوسفند و هر هندوانه که در بازارها فروخته می‌شوند را تحت کنترل خود دارند . از کشاورزی به تنهایی صدها میلیون دلار پول گرفتند . برخلاف درک عمومی ، این گروه متکی به خود مالی بود و به اهدا کنندگان خارجی وابسته نبود .
در کمال تعجب ، این اسناد شواهد بیشتری را ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه درآمد مالیاتی دولت اسلامی از فروش نفت پیشی گرفته‌است . آن تجارت روزانه و کشاورزی بود - نه نفتی - که اقتصاد خلافت را تامین می‌کرد .
ائتلاف به رهبری ایالات‌متحده ، در تلاش برای بیرون دادن دولت اسلامی از منطقه ، بی‌هوده تلاش کرد با بمباران تاسیسات نفتی این گروه را خفه کند . خنثی‌سازی یک زمین جو بسیار سخت‌تر است . تا تابستان گذشته بود که ستیزه جویان موصل را ترک کردند ، پس از نبردی چنان شدید که در مقایسه با بدترین نبرد جنگ جهانی دوم بود .
در حالی که دولت " شبه نظامیان " در نهایت فرو ریخت ، طرح اولیه آن برای دیگران باقی می‌ماند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.