جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نامش

۲,۱۳۴ بازديد
اسمش چیست ? برای مقدونیه , کلید صلح و امنیت
مجسمه الکساندر بزرگ در اسکوپیه , پایتخت مقدونیه . دولت یونان همچنین مدعی تاریخ رهبر است .
اعتبار
برای روزنامه نیویورک‌تایمز :
تصویر
مجسمه الکساندر بزرگ در اسکوپیه , پایتخت مقدونیه . دولت یونان همچنین ادعا می‌کند که برای نیویورک‌تایمز زندگی می‌کند .
نویسنده : مارک زل
۳۱ مارس ۲۰۱۱
باب
مقدونیه , مقدونیه - از زمانی که او دانش‌آموز دبیرستانی بود و اولین کشف قبر خود را با سن و سکه‌های ۵۰ ساله ساخته بود گفت که او می‌خواهد یک باستان‌شناس باشد .
او گفت : " برای من , این فرصتی است که کشف کنیم که زمین مخفی شده‌است . " " و سپس برای پیدا کردن راهی برای برگرداندن آن به زندگی و دادن معنی به چیزی که قبلا ً بود . "
اما در بالکان به گذشته مفهوم داده می‌شود .
در سال‌های اخیر , در پی کسب پول برای حفاری مکان‌های باستانی با هدف واحد پول ریخته شده‌است : یافتن ارتباطات با مقدونیه باستان برای افزودن مشروعیت به ادعای آن .
این یک سوال علمی نیست . برای بیش از دو دهه , این کشور تنها ۲ میلیون نفر با همسایه جنوبی خود یونان در مورد حق مقدونیه مبارزه کرده‌است .
تبلیغات
اکنون مساله دوباره مطرح شده‌است , چون دولت مقدونیه شدیدا ً اصرار می‌کند تا به ناتو و اتحادیه اروپا بپیوندد , به این امید که فقر و انزوای کشور بالکان را کاهش دهد .
یونان مقدونیه را از پیوستن به این موسسه منع کرده‌است و ادعا می‌کند که این نام دلالت بر طراحی بر منطقه شمالی مقدونیه دارد .
یک راه‌حل ممکن است به این مساله نزدیک‌تر باشد که چندین دهه است که وزیر امور خارجه یونان برای بازدید از پایتخت مقدونیه , اسکوپیه , اواخر این هفته برای ادامه مذاکرات برنامه‌ریزی کرده‌است .
هفته گذشته , معاون وزیر خارجه ایالات‌متحده در امور اروپا و یوروآسیا به روزنامه نگاران در اسکوپیه گفت که شرایط برای رسیدن به توافقی بهتر از همیشه بوده‌است . "
با این حال , لحظه حساسی است . تنها کلمه مصالحه امکان اعتراضات هزاران نفر در یونان در ماه‌های اخیر است . اگر به درستی اداره نشود , این مساله پتانسیل پارگی ائتلاف حاکم شکننده در هر دو کشور را دارد .
تبلیغات
آن‌هایی که خواستار راه‌حل هستند می‌ترسند که بازیگران خارجی که نمی‌خواهند گسترش ناتو یعنی روسیه را ببینند , به مخالفت با مصالحه دامن می‌زنند .
روسیه به تازگی به مقدونیه هشدار داد که ورود آن به ناتو ممکن است پیامدهای منفی برای امنیت منطقه‌ای و روابط دو جانبه داشته باشد . "
حتی بدون هیجان خارجی , این مساله از مدت‌ها پیش برای تحریک خشم و خشم در یونان و مقدونیه مورد استفاده قرار گرفته بود , چرا که مسائل مربوط به هویت , تاریخ و فرهنگ را تحت‌تاثیر قرار می‌داد .
دولت نام فرودگاه را تغییر داد , از الکساندر بزرگ به اسکوپیه , به عنوان امتیازی در مناقشه با یونان بر سر مقدونیه .
اعتبار
برای روزنامه نیویورک‌تایمز :
تصویر
دولت نام فرودگاه را تغییر داد , از الکساندر بزرگ به اسکوپیه , به عنوان یک امتیاز در نزاع با یونان بر سر نامی که در نیویورک‌تایمز زندگی کرد .
برای اتحادیه اروپا , که برای غلبه بر سیاست هویتی قبیله‌ای و ملی‌گرایی رها شده بود , یک راه‌حل می‌تواند کمی از اخبار خوب را به عنوان میزبان چالش‌های دشوار دیگر در منطقه ارائه کند .
اما شکست می‌تواند آن را با یک منشا چرکین بیشتر در بالکان ترک کند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.