جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

بدون

۲,۱۳۸ بازديد
این امر پیش از آن بود که آقای خلیل زاد، سفیر سابق افغانستان و آمریکا در افغانستان ، آخرین دور مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز کرده بود ، که روز دوشنبه آغاز شد و در ابتدا انتظار می‌رفت که تنها چند روز طول بکشد .
متارکه جنگ افغانستان اکنون رسیده‌است و رفته‌است و اغلب ناظران بر این باورند که ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا می‌تواند علیه طالبان ایستادگی کند . هنگامی که آمریکایی‌ها آنجا را ترک کردند، چه کسی آتش‌بس را تضمین خواهد کرد؟
رایان کراکر ، سفیر سابق آمریکا در افغانستان ، گفت که برای خروج اضطراری عجله دارد .
او گفت : " من نمی‌توانم این را به عنوان چیزی بیش از تلاش برای قرار دادن رژلب در مورد آنچه که یک عقب‌نشینی آمریکا خواهد بود ، ببینم . " آقای کراکر گفت که به او یاد مذاکرات صلح پاریس در مورد ویتنام را یادآوری کرد .
" ما با رفتن به میز ، به طور اساسی به ویتنام شمالی و Viet می‌گفتیم که " ما تسلیم می‌شویم ". ما اینجا هستیم که شرایط را کنار بگذاریم " من فقط نمی‌توانم این وضعیت را به مکان بهتری ببینم . ما اینجا نفوذ زیادی در اینجا نداریم ."
سربازان افغان در سال ۲۰۱۶ توسط آمریکایی‌ها آموزش‌دیده اند .
اعتبار
آدام فرگوسن برای نیویورک‌تایمز
تصویر
سربازان افغانی توسط آمریکایی‌ها در ۲۰۱۶.Cred itAdam فرگوسن برای نیویورک‌تایمز آموزش دیدند .
در روزه‌ای آینده ، بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا آمریکایی‌ها آماده تسلیم بیش از حد یا طالبان هستند ، وجود دارد . اما هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت تاریخی این گام نخست را فاش کند .
ماه‌ها یا حتی سال‌ها قبل از رسیدن به توافق نهایی صلح است ، اما این اولین بار است که پیشرفت واقعی به سوی چشم‌انداز صلح وجود داشته‌است ؛ همه تلاش‌ها برای شروع مذاکرات شکست‌خورده است .
هزینه انسانی بالا بوده‌است : ۲، ۴۱۹ زندگی آمریکایی ؛ ۱، ۱۴۲ زندگی متحد ؛ حداقل ۶۲، ۰۰۰ نظامی و پلیس افغان ؛ و احتمالا ً به عنوان تعداد زیادی از افراد طالبان ؛ و حداقل دو برابر آن افراد مجروح و معلول ، بسیاری برای زندگی .
هزینه نیز بسیار زیاد بود . ایالات‌متحده به تنهایی ۹۳۲ میلیارد دلار از سال ۲۰۰۱ در افغانستان خرج کرده‌است ؛ متحدان آن و سازمان‌های بین‌المللی ، میلیاردها دلار دیگر . در کمک‌های بازسازی به تنهایی ، آمریکا بیشتر از کل برنامه مارشال برای بازسازی بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا هزینه کرد .
بسیاری از سیاست گذاران - و اغلب آمریکایی‌ها - مدت‌ها است که توافق کرده‌اند که از افغانستان خارج شوند و برای افغان‌ها کار کنند .
اکنون سوال این است که آیا این مساله کنترل دولت افغانستان در سراسر کشور را به دنبال خواهد داشت یا خیر.
آقای کراکر گفت : " این چیزی غیر از یک راه برای ما نیست که می‌توانیم به عنوان چیزی کم‌تر از از دست دادن جنگ استفاده کنیم . "
هرگونه قرارداد صلحی قابل‌قبول با غرب و دولت افغانستان به معنای برسمیت شناختن اصول قانون اساسی افغانستان است - تضمین حقوق مدنی که با تفسیر طالبان از شریعت اسلام مغایرت دارد ، به خصوص در مواردی که حقوق زنان در آن مورد توجه است . تاکید کرد که قانون اساسی توسط بسیاری از رهبران جهان به عنوان خط قرمزی مورد توجه قرار خواهد گرفت که نمی ‌توان از آن عبور کرد .
اما طالبان unapologetically antidemocratic هستند که به نقش outsize برای روحانیون در حکمرانی اعتقاد دارند . Reconciling این دو دیدگاه تقریبا ً غیر ممکن به نظر می‌رسد ، اما به گونه‌ای شکل یک سازش نهایی نیازمند آن است .
وی گفت : " به من گفته‌اند که مذاکرات بسیار خوب پیش می‌رود و ما به توافقی نزدیک هستیم ." در نتیجه این بار ، آقای آقا گفت : " افغانستان در سال‌های گذشته هرگز به صلح نزدیک نبوده است . آنچه اکنون در حال رخ دادن است هرگز قبلا ً رخ نداده است."
پس از نزدیک به دو دهه جنگ که ده‌ها هزار تن جان خود را از دست داده‌است و صدها میلیارد دلار ، رئیس‌جمهور ترامپ نسبت به نقش ادامه‌دار خود در افغانستان چشم‌پوشی کرده‌است . در ماه دسامبر ، او پیشنهاد خروج نیمی از ۱۴، ۰۰۰ نیروی آمریکا در ماه‌های آتی را داد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.