جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سفیدی

۲,۰۹۳ بازديد
با این حال , در میان بسیاری از زنان امید به پایان یافتن جنگ با احساس ترس انکار نشدنی آمیخته‌است .
جانی بکوف رئیس اداره حقوقی شبکه زنان افغان گفت : " ما خواهان صلحی نیستیم که وضعیت را برای حقوق زنان در مقایسه با اکنون بدتر کند . " این سازمان یک ائتلاف با سرمایه‌گذاری خارجی از سازمان‌های برجسته زنان است .
هیچ‌کس برای پایان دادن به خونریزی نیازی به فروش زنان افغانی ندارد . آن‌ها شوهران و پسران زیادی را دفن کرده‌اند . اما آن‌ها نگرانند که صلحی که به طالبان قدرت دهد ممکن است منجر به جنگ جدیدی علیه زنان شود و آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنندگان آن‌ها را فراموش نکنند .
جامی جامی گفت : " زنان افغان هم خواهان صلح هستند . " اما به هیچ قیمتی . "
وقتی او فکر می‌کند که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌است , گفت : " یادم می‌آید و واقعا ً احساس ضعف می‌کردم . "
جامی جامی نیز مانند بسیاری از زنان متقاعد شده‌است که هر گونه توافق صلحی که به طالبان می‌دهد , به بهای آزادی زنان افغان به دست خواهد آمد . جامی جامی گفت : " آن زمان , آن‌ها رویاهای ناتمام خود را کامل خواهند کرد و از گذشته بدتر خواهند شد . "
زنان افغان در حال دعا در مقبره‌ای هستند که در آن زن مسلمان زن به ضرب گلوله کتک خورد .
اعتبار
برای نیویورک‌تایمز
تصویر
زنان افغان در یک مقبره دعا می‌کنند که در آن زن مسلمان زن مسلمان به ضرب گلوله کشته شده‌است .
ترکیبی از این نگرانی در میان زنانی است که در روند صلح به حاشیه رانده شده‌اند و وقتی افغان‌ها در نهایت پشت میز صلح می‌نشینند , هیچ زنی وجود نخواهد داشت .
لیلا حیدری , یک تاجر که با معتادان مواد مخدر کار می‌کند , گفت : " ما نمی‌خواهیم قربانیان روند صلح با طالبان باشیم . "
زمانی که او در تبعید در ایران زندگی می‌کرد , کار در رژیم طالبان مجاز نبود . او گفت : " اما دولت افغان کلا ً زنان افغان را در روند صلح نادیده می‌گیرد . "
برهان‌الدین بها الدینوف, یکی دیگر از نمایندگان زن پارلمان , یادآوری می‌کند که " سال‌های طالبان " مجبور به داخل یک قفس تاریک در هنگام خروج از خانه‌هایمان هستیم . "
از سمت استادی دانشگاه اخراج شد و مدرسه دخترش بسته شد , مانند همه مدارس دخترانه تحت طالبان . او یک مدرسه پنهانی را در خانه باز کرد و وانمود کرد که قرآن و قرآن را تدریس می‌کند . تنها زنانی که در آن زمان مجاز به کار بودند , پزشکان بودند و حتی ممکن بود یک خویشاوند نزدیک به هم داشته باشند .
برهان‌الدین بها الدینوف که اهل سند است , گفت که از روند صلح افغانستان خارج شده‌است .
او گفت : " من دو بار و استاد دانشگاه بوده‌ام , اما هیچ‌کس تاکنون درباره مذاکرات صلح با طالبان سوالی نکرده است یا حتی به من گفته‌است که حقوق من امن خواهد بود . " ما سال‌ها جنگ داشته‌ایم و همه از جنگ خسته شده‌ایم , اما این صلح نباید به قیمت از دست دادن حقوق و آزادی زنان باشد . "
افزایش نگرانی‌ها در مورد عدم وجود مذاکرات شفاف , هیچ کسی را انتخاب نمی‌کند , ادامه جنگ و یا مذاکرات برای خروج منحصرا ً انحصاری نیست . اگر ما قصد خروج داشته باشیم , می‌توانیم این کار را با متانت انجام دهیم .
معادله ( 18 - 18 )
هنوز روزه‌ای اولیه در این مرحله از روند صلح است و مذاکرات هفته گذشته در دوحه , قطر , هیچ یک از مقامات دولتی افغان , مردان و زنان را شامل نمی‌شود .
مقامات آمریکایی امیدوارند که طالبان را در مرحله بعدی متقاعد کنند تا با مقامات افغان که تاکنون از انجام آن امتناع کرده‌اند و مسائلی مانند قانون اساسی که حقوق زنان را تضمین می‌کند , مذاکره کنند .
برخی زنان در دولت ابراز رضایت کردند که مذاکرات حداقل آغاز شده‌است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.