چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

طوفان

۲,۰۸۴ بازديد
کشته شدن ۲۹ افغانی علی‌رغم گفتگوهای صلح در منطقه طالبان
مسئولان امنیتی روز پنجشنبه در یک ایست بازرسی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان ، مردم و خودروها را بازرسی می‌کنند .
اعتبار
Watan یار / EPA از طریق Shutterstock
تصویر
مقامات امنیتی روز پنجشنبه در یک ایست بازرسی در استان هلمند در جنوب Afghanistan.Cred itCreditWatan یار / و از طریق Shutterstock بازرسی مردم و خودروها را بررسی می‌کنند .
نویسنده : Taimoor شاه و فهیم ابد
۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
قندهار ، افغانستان - مقامات محلی افغانستان ارتش آمریکا را مسئول دو حمله هوایی می‌دانند که منجر به کشته شدن ۲۹ نفر در این هفته ، بیشتر آن‌ها زن و کودک در نبرد سنگین در استان هلمند در جنوب شد، حتی با اینکه دیپلمات‌های آمریکایی در مورد شرایط صلح احتمالی با طالبان مذاکره کردند .
این واکنش ، الگوی آشنایی در تاریخ طولانی حملات هوایی مورد مناقشه در افغانستان را دنبال کرد و ارتش آمریکا انکار کرد که حمله هوایی دوم حتی رخ داده‌است ، در حالی که تایید می‌کند که اولین حمله تحت بازجویی است . سازمان ملل گزارش‌ها تلفات غیر نظامی را " معتبر " خواند .
در دوحه قطر ، جایی که فرستاده صلح آمریکا ، زلمای ایوبی در پنجمین روز مذاکرات صلح در روز جمعه بود ، مذاکره کنندگان طالبان ارتش آمریکا را به افزایش حملات هوایی متهم کردند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند.
خلیل زاد ، یکی از اعضای ارشد طالبان که تلفنی در پاکستان دست یافته بود ، گفت : " کشتن مردم بیگناه ، با زنان و کودکان ، مایه نگرانی ما است .
advertisement
وی گفت : " هر چه بیشتر بکشند ، خون ما داغ خواهد شد ." این مقام که در جریان مذاکرات شرکت کرده بود، اما حاضر نبود ، به عنوان بخشی از سیاست طولانی‌مدت که توسط رسانه‌های خبری اعلام نگردیده بود ، به عنوان بخشی از سیاست طولانی‌مدت صحبت کرد .
در اولین اپیزود ، نیروهای افغان و آمریکایی در اوایل روز پنجشنبه عملیاتی را در ولسوالی سنگین ولایت هلمند اجرا کردند که مدتهاست توسط طالبان برگزار شده‌است . مقامات محلی گفتند که این واحدها در زمین از خانه‌ای شلیک کردند که در آن زمان توسط هواپیماهای آمریکایی بمب‌گذاری شد .
محمد داوود ، رئیس شورای منطقه سنگین که در تبعید زندگی می‌کند ، اما با ساکنان آن در ارتباط است ، گفت : " این خانه متعلق به نور محمد بود که یک غیرنظامی بود ." او گفت که این بمب‌گذاری منجر به مرگ چهار زن و ۱۰ کودک در این خانه و همچنین دو مرد شد.
مقامات استانی در هلمند تایید کردند که این حادثه رخ داده‌است ، اما گفت که آن‌ها نتوانستند جزئیات تلفات را ارائه کنند .
محمد هاشم Alokozai ، یکی از اعضای پارلمان هلمند ، گفت که ۱۶ غیرنظامی کشته شده‌اند .
Editors
مبارزه پایدار در طول جنگ جهانی اول
" من پوست من را دوست دارم ! " چرا والدین سیاه به مدارس Afrocentric مراجعه می‌کنند ؟
۵۲ مکان برای رفتن به سال ۲۰۱۹
advertisement
روز بعد ، جمعه ، بستگان مرد قربانیان برای مراسم تدفین دسته‌جمعی جمع شدند و هنگامی که آن‌ها جسد را دفن کردند ، در اثر حمله هوایی دیگری به دام افتادند ، آقای Alokozai گفت که آن‌ها ۱۳ مرد را کشتند .
وی گفت : " ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است . ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای ناتو افتاد که غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می‌دهند ."
گروهبان ریچارد ریچاردسون گفت : " طالبان امروز ادعا می‌کنند که حمله هوایی آمریکا منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی شده‌است؛ در حالی که در حال حفر قبر ، تبلیغات دروغین و طالبان است ."
گروهبان ریچاردسون گفت : " در مورد بمب‌گذاری روز پنج شنبه که ظاهرا ً ۱۶ غیرنظامی کشته شدند ، وی گفت که یک عملیات بزرگ به رهبری افغانستان در هلمند ، هلمند ، توسط مشاوران آمریکایی و حملات هوایی ائتلاف حمایت شده‌است . و درگیر جنگی سنگین شده‌اند . با توجه به عملیات مداوم و تعداد واحدهای درگیر ، ما هنوز به دنبال ادعای تلفات غیرنظامیان هستیم ."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.