جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

دیداری

۲,۱۴۰ بازديد
ارتش همچنین " همه خروجی‌های رسانه‌ای را از گزارش یا توزیع هر خبر یا هنوز برای امنیت ملی مضر است " ممنوع کرد . گروه‌های اعتراض و مخالف دولت قدغن شدند که مناطق محدود را ترک کنند , نظمی که به نظر می‌رسید با نظم اولیه برای آن‌ها در تضاد است تا " توقف " آن‌ها را متوقف کند , اما به عنوان نشانه‌ای مورد ستایش قرار گرفت که ارتش به آزادی‌های مدنی پایبند نخواهد بود .
ژنرال همایون گفت که حکومت‌نظامی به منظور حفظ صلح و نظم موثر و بازگردانی صلح به مردم اعمال شده‌است . "
قانون اساسی تایلند اجازه حکومت‌نظامی را می‌دهد . اما در بیانیه روز سه‌شنبه , جنرال موتورز به قانون اساسی اشاره کرد در حالی که تایلند هنوز یک سلطنت مطلقه بود . قانون ایجاب می‌کند که اعلامیه سلطنتی قبل از اعلام حکومت‌نظامی صادر شود . ژنرال پترائوس نگفت که آیا او به دنبال موافقت شاه , پادشاه, است که بیمار است .
ژنرال در سخنرانی خود به افرادی اشاره کرد که با استفاده از سلاح‌های جنگی خشونت ایجاد کردند . از زمان آغاز اعتراضات شش ماه پیش , بیش از ۴۰۰ تن در خشونت‌های سیاسی کشته شده‌اند .
یک بیانیه جداگانه که بعدا ً در صبح صادر شد , به نظر می‌رسد که دولت برخی از نیروهای امنیتی خود را از آن خود کند . در این بیانیه آمده‌است که واحد امنیت دولت , مرکز فرماندهی صلح و نظم , منحل و توسط یک سازمان نظامی جایگزین شده‌است .
امضا برای مترجم
برای بینش‌های اصلی , گزارش و بحث‌های مربوط به اخبار اصلی هفته , از مقاله نویسان max فیشر و آماندا کرو مشترک شوید .
ثبت‌نام
تبلیغات
حرکتی برای بیرون راندن دولت پشتیبانی از تاسیس بانگوک را دارد و به دنبال آن است که به عنوان نخست‌وزیر منصوب شود . این جنبش به رهبری یک سیاست‌مدار مخالف سابق منجر به برگزاری انتخابات شده‌است و به دنبال حذف دولت موقت کشور است . تا کنون ارتش گفته‌است که بین جنبش اعتراضی و دولت سرپرستی دو طرف را نخواهد گرفت . اما کارشناسان قانونی می‌گویند که ارتش طرفین را به این دلیل انتخاب کرده‌است که وظیفه دارد از دولت منتخب دستور بگیرد .
این جنبش ساختمان‌های دولتی را تعطیل کرده و به اشغال دفتر نخست‌وزیر ادامه می‌دهد . دادگاه‌ها احکام فراوانی را برای این جنبش صادر کرده‌اند , از جمله حذف نخست‌وزیر یینگلاک شیناواترا اوایل این ماه و دستور توقف انتشار این اعتراضات .
اوایل سال , دولت یک وضعیت اضطراری با استفاده از یک قانون جداگانه وضع کرد . سرکوب خشونت و فرمان اضطراری لغو شد . یک سخنگوی جنبش اعتراضی جنبش اسلامی ازبکستان , در روز سه‌شنبه پیامی به صفحه فیس بوک خود ارسال کرد مبنی بر اینکه معترضین به دلیل اعمال قانون نظامی به طور موقت حرکت ما را متوقف خواهند کرد . اما مشخص نبود که آیا آن‌ها پراکنده خواهند شد یا خیر .
رهبران اعتراض به تجمع جمعیت از روی صحنه خود از ساختمان سازمان ملل در بانکوک ادامه دادند . جنبش به دنبال ریشه‌کنی از سیاست قدرتمندترین خانواده سیاسی کشور است که توسط برادر یینگلاک شیناواترا , تاکسین شیناواترا , سرمایه‌دار سابق تجاری رهبری می‌شود .
پس از کودتا , تاکسین توسط ارتش برکنار شد , اما حزب او که قدرت خود را از استان‌ها می‌گیرد , نخبگان سنتی را در بانکوک نقض کرده‌است . این حزب از سال ۲۰۱۱ در هر انتخابات در کشور پیروز شده‌است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.