شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

صدر

۲,۱۶۶ بازديد
یک rebuke برای محاکم نظامی
در سال ۲۰۰۸ ، علی al ، یک تبلیغات‌چی گروه القاعده که در خلیج گوانتانامو واقع شده‌است ، از اوایل سال ۲۰۰۲ توسط دادگاه نظامی در آنجا مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد . اما مقامات هیچ مدرکی دال بر دخالت آقای Bahlul در هر گونه جنایات جنگی نداشتند ، بنابراین آن‌ها او را به جای جرایم داخلی از جمله توطئه و حمایت مادی از تروریسم متهم کردند .
جمعه گذشته ، یک هیات از دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن دی سی ، محکومیت توطئه آقای Bahlul را معکوس کرد ، زیرا گفته می‌شد که قانون اساسی تنها به دادگاه‌های نظامی اجازه رسیدگی به پرونده‌های جنایات جنگی ، مانند هدف‌گیری عمدی غیر نظامیان را می‌دهد . ( دادگاه قبلا ً اتهامات دیگری را به سمت زمین‌های باریک‌تر پرتاب کرده بود.)
تصمیم ۲ - ۱ ، به وسیله دیوان Circuit Judith راجرز ، از حمایت مداوم و منحرف دولت بر دیوان‌های بین‌المللی برخوردار است که به صورت قانونی و قانونی عمل می‌کنند ، بدون قید و شرط استاندارد قانون اساسی و قوانین مدارکی که عملکرد دادگاه‌های مدنی کشور را تعیین می‌کنند.
البته ، این موضوع ، به عنوان معماران شان در دولت بوش ، آن را دید : آن‌ها قول جلسات نسبتا ً سریع و محکومیت آسان ، فراتر از دسترس قانون اساسی و موشکافی مردم آمریکا را داشتند . اما به این شکل کار نمی‌کرد . همانند آقای Bahlul ، بیشتر زندانیان گوانتانامو را نمی‌توان به حملات خاص ربط داد . بنابراین در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ ، کنگره به دادگاه‌ها این اختیارات را داد تا برخی جرائم داخلی خاص را امتحان کنند ، اگرچه محققان قانونی بارها هشدار داده بودند که این یک انتقال قانونی از اختیارات قضایی از دادگاه‌های فدرال است .
اکثریت هیات استیناف موافق بودند . اگر دولت راضی شود ، قاضی دیوید Tatel در موافقت با این موضوع نوشت : " کنگره تقریبا ً دارای قدرت نامحدود برای آوردن هر گونه جرمی در حوزه اختیارات کمیسیون‌های نظامی - حتی دزدی یا قتل - تا زمانی که به یک راه برای جنگ مداوم و یا نیروهای مسلح مربوط باشد ."
قاضی Tatel افزود که دادگاه‌های مدنی آمریکا فقط قانون اساسی برای محاکمه جرائم فدرال نیستند . آن‌ها در هر سال هزاران محکومیت توطئه را محکوم می‌کنند و همه چیز را از اسلحه گرفته تا تقلب مالی که مهم‌ترین آن‌ها در اینجا ، تروریسم هستند ، محکوم می‌کنند ."
قاضی Tatel خاطرنشان کرد که در حقیقت ، دادستان‌های فدرال از روز ۱۱ سپتامبر تقریبا ً ۲۰۰ پرونده " تروریسم " مرتبط با تروریسم و امنیت ملی را کسب کرده‌اند . اغلب این اتهامات مربوط به توطئه است - از جمله پرونده در برابر پتانسیل بیستم hijacker ، Zacarias موسوی . در همین حال ، این کمیسیون‌ها در مجموع هشت مورد محکومیت داشته‌اند ، علی‌رغم اتهاماتی که حدود ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان وجود دارد - و تنها یکی از این محکومیت‌ها براساس اتهاماتی است که جنایات جنگی نیستند . دادستان ارشد این کمیسیون ، این پرونده را " مجموعه‌ای از شکست " خواند .
به عبارت دیگر ، در حالی که کمیسیون‌ها به لکنت خود ادامه می‌دهند ، دادگاه‌های فدرال بیش از توانایی رسیدگی به تعقیب قضایی افرادی مانند آقای Bahlul ، بدون مخفی شدن از احکام قانون اساسی ، هستند . و دادگاه‌ها هنوز هم ممکن است بازداشت شدگان را برای جنایات جنگی محاکمه کنند ، زیرا آن‌ها همچنان با پنج مرد متهم به هماهنگ کردن حملات ۱۱ سپتامبر ادامه می‌دهند .
دولت اوباما که همچنین برای اجازه دادن به دادگاه‌ها برای محاکمه پرونده‌های توطئه مبارزه کرده‌است ، هنوز هم می‌تواند از دادگاه استیناف کامل درخواست تجدید نظر در حکم هیات را بنماید .
مرکز بازداشت خلیج گوانتانامو هنوز ۱۱۶ مرد را در ۱۳ سال پس از افتتاح آن نگه می‌دارد ، که نزدیک به نیمی از آن‌ها برای آزادی پاک‌سازی شده‌اند و هر یک از آن‌ها حدود ۲.۷ میلیون دلار در سال برای زندانی کردن هزینه دارد . این یک سیاهچاله قانونی و قانونی است که اصول عدالت و فرآیند را نقض می‌کند . آقای اوباما قول داد که همان لحظه رئیس‌جمهور شود ، اما کنگره سرسختانه از اجازه دادن به این اتفاق خودداری کرده‌است . اکنون ، پس از حکم هفته گذشته ، تقریبا ً هیچ‌کس باقی نمانده است که توسط دادگاه‌های نظامی در گوانتانامو محاکمه شود .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.